۰۲۱-۸۱۰۱۰
mail: info[@]cantral.ir
سانترال ایرانسانترال ایرانسانترال ایرانسانترال ایران
  • محصولات
    • سانترال
    • تلفن
    • فکس
    • ویدئو پروژکتور
    • دوربین‌های مدار بسته
  • خدمات آموزشی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • سانترال پاناسونیک

تحلیل وبررسی خط e1…

    صفحه اصلی شبکه تحلیل وبررسی خط e1…
    بعدیقبلی

    تحلیل وبررسی خط e1…

    توسط مدیر | شبکه | بدون دیدگاه | 22 فوریه, 2017 | 0

    تحلیل وبررسی خط e1

    خطوط ای وان (E1)، نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در نقاط مختلف جهان از جمله ایران استفاده می‌شود و برروی هر خط آن تعداد ۳۰ خط تلفن معمولی شبیه‌سازی می‌شود.

    خطوط ای وان یکی از استانداردهای کلی برای خطوط دیجیتال (E1/T1) هستند که استانداردهای اروپایی و آمریکایی (E1 برای اروپاست و T1 استاندارد آمریکایی است) و فرق این دو تا در تعداد کانالهای آنهاست.

    بنا بر اطلاعات موجود در سایت‌ها، ما در خط تلفن معمولی صرفا یه کانال برای ارتباط داریم ولی در این خطوط تعداد کانالها از یکی بیشتر مثلا T1 دارای ۲۴ کانال است یعنی اینکه اگر شما یک خط T1 داشته باشید می توانید ۲۴ ارتباط همزمان داشته باشید؛ تعداد این کانالها در E1 برابر ۳۲ تا است که ۲ تا از آن برای سیگنالینگ و همزمان سازی بکار میرود و باقی یعنی ۳۰ تا از آن قابل بهره برداری است.

    هر خط E1 می‌تواند حامل Mb/s2 پهنای باند باشد. این خطوط نمی‌توانند همزمان هم Dialin باشند و هم Dialout در حال حاضر برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی در ایران از E1 برای ارتباط تلفنی خود استفاده می‌کنند که مشخصه‌ی این سیستم ۴-۵ رقمی‌ بودن شماره‌های این سازمان‌ها است.

    هریک از خطوط چهار و پنج رقمی شامل ۳۰ خط است و همچنین خطوط ۴ رقمی توان ایجاد ۹۹۹ شماره داخلی و خطوط پنج رقمی توان ایجاد ۹۹۹ شماره داخلی را دارند.

    تحلیل وبررسی خط e1

    خطوط پنج رقمی چه تفاوتی با خط های معمولی دارند:

    خط های تلفن شهری ۸ رقمی خط های آنالوگ بوده و تنها قابلیت برقراری یک تماس را دارند و در صورتی که در حال استفاده باشند و تماس مجددی با این خط ها گرفته شود بوق اشغال را می شنویم. البته امکان روتاری امکان انتقال یک تماس را از خط اشغال به خط دیگر می دهد ولی در هر صورت خط اصلی اشغال بوده و برای تماس دیگری نمیشود از آن استفاده نمود. ولی خطوط دیجیتال یا e1 امکان برقراری ۳۰ تماس همزمان را دارا می باشند. یعنی برای نمونه اگر ما با شماره تماس ۲۰۲۰۰ در حال گفتگو هستیم همزمان می توانیم برای ۲۹ تماس دیگر از این خط استفاده نماییم بدون آنکه این خط اشغال شود.

    نحوه ارتباط خطوط e1 چهار شماره ای و پنج شماره ای:

    برای استفاده از خطوط e1 بر خلاف خطوط آنالوگ ۸رقمی تنها به یک تلفن یا یک سانترال معمولی نیاز نیست. برای استفاده از این خطوط باید از مودم e1 که هم در سمت مشترک و هم در مرکز مخابراتی قرار میگیرد استفاده نمود. مودم سمت مشتریک با استفاده از کابل بالون به کارت e1 مستقر روی مرکزتلفن سانترال یا voip مرتبط شده و خط e1 را به سانترال شما متصل می نماید.

    چگونگی شماره های خطوط دیجیتال:

    شما می توانید خط ۴ رقمی یک یا دو طرفه و پنج رقمی یک یا دو طرفه را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید که هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم

    خط چهار رقمی یک طرفه:

    همان طور که از نام خط مشخص است این خط تنها برای شماره گیری مشتریان بوده و از داخل سازمان برای تماس با بیرون از آن استفاده ای نمی شود. شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه میگیرند چهار رقم می باشد.

    خط ۴ رقمی دو طرفه:

    این خط تنها برای شماره گیری مشتریان و برای تماس بیرونی سازمان می باشد که نحوه قرار قرار گرفتن ارقام به شکل زیر می باشد شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه (منشی تلفنی یا اپراتور اصلی) میگیرند ۵ رقمی می باشد شماره ای که مشتریان برای تماس با داخلی ها میگیرند ۸رقمی می باشد به این نحو که چهار شماره اول شماره خط ۴رقمی و چهار شماره بعدی شماره داخلی مورد نظر می باشد شماره ای که پرسنل سازمان با آن با بیرون تماس میگیرند ۸رقمی می باشد.

    خط پنج رقمی یک طرفه:

    همان طور که از نام خط مشخص است این خط تنها برای شماره گیری مشتریان بوده و از داخل سازمان برای تماس با بیرون از آن استفاده ای نمی شود. شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه میگیرند پنج رقم می باشد.

    خط ۵رقمی دو طرفه:

    این خط تنها برای شماره گیری مشتریان و برای تماس بیرونی سازمان می باشد که نحوه قرار قرار گرفتن ارقام به شکل زیر می باشد شماره ای که مشتریان برای ارتباط با مجموعه (منشی تلفنی یا اپراتور اصلی) میگیرند پنج رقمی می باشد و یا اینکه شماره ای که مشتریان برای تماس با داخلی ها میگیرند ۸رقمی می باشد به این نحو که چهار شماره اول شماره خط ۴رقمی و چهار شماره بعدی شماره داخلی مورد نظر می باشد و در این روش امکان داشتن توامان شماره منشی تلفنی ۵رقمی با شماره گیری مستقیم ۸رقمی داخلی ها نمی باشد. شماره ای که پرسنل سازمان با آن با بیرون تماس میگیرند ۸رقمی می باشد.

    منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

    مرتبط:

    • نحوه کابل زنی در شبکه بهمراه جزئیات آننحوه کابل زنی در شبکه بهمراه جزئیات آن
    • تلفن های رو میزی شرکت ایده آل گسترتلفن های رو میزی شرکت ایده آل گستر
    • پاناسونیک تلفنپاناسونیک تلفن
    • مرجع تخصصی سانترال پاناسونیکمرجع تخصصی سانترال پاناسونیک
    • چرا آدرس وبسایت‌ها به زبان انگلیسی است؟چرا آدرس وبسایت‌ها به زبان انگلیسی است؟
    • درباره مرکز تلفن سری TDA100درباره مرکز تلفن سری TDA100
    خط شهری, خطوط 5 رقمی, خطوط e1, خطوط انالوگ, خطوط پی آر آی, خطوط تلفن, خطوط ثابت, خطوط دیجیتال, خطوط4 رقمی

    مطالب مشابه

    • از دید فنی،روتاری به چه معناست؟؟

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      اشغال نشدن خط تلفن با خط ويژه از دید فنی،روتاری به چه معناست : شرکت ها، رستوران ها و فروشگاه هایی که در یک زمان ممکن است چند تماس تلفنی داشته باشند، برای پاسخگویی بهبیشتر بخوانید

    • بیسیم پاناسونیک

      اطلاعات جامع درباره خطوط مخابراتی PRI یا E1

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      اطلاعات جامع درباره خطوط مخابراتی PRI یا E1 خطوط PRi یا E1 از سرویسهای مخابراتی کشور میباشد که چند سالی است به صورت انبوه از سمت شرکتها و ارگانها مورد استفاده قرار میگیرد . مهمترینبیشتر بخوانید

    • تلفن سانترال

      آموزش تعریف خطوط ورودی جهت پاسخگویی در سانترال کم ظرفیت

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      آموزش تعریف خطوط ورودی جهت پاسخگویی در سانترال کم ظرفیت آموزش تعریف خطوط ورودی جهت پاسخگویی در سانترال کم ظرفیت : همانگونه که می توانید خطوط خروجی برای برقراری تماس را در سانترال کم ظرفیتبیشتر بخوانید

    • تفاوت تلفن های تحت شبکه voip با تلفن های معمولی

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      تفاوت تلفن های تحت شبکه voip با تلفن های معمولی تفاوت تلفن های تحت شبکه voip با تلفن های معمولی تفاوت های بین سیستم تلفن voip با تلفن های ثابت سنتی در چیست؟ سیستم VoIPبیشتر بخوانید

    • آموزش تعریف خطوط ورودی جهت پاسخگویی در سانترال کم ظرفیت

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      آموزش تعریف خطوط ورودی جهت پاسخگویی در سانترال کم ظرفیت آموزش تعریف خطوط ورودی جهت پاسخگویی در سانترال کم ظرفیت : همانگونه که می توانید خطوط خروجی برای برقراری تماس را در سانترال کم ظرفیتبیشتر بخوانید

    ارسال دیدگاه

    لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    بعدیقبلی

    برچسب‌ها

    انواع تلفن بیسیم پاناسونیک انواع تلفن های بیسیم پاناسونیک بهترین تلفن بیسیم بهترین تلفن بیسیم پاناسونیک بیسیم بیسیم پاناسونیک تعمیرات پاناسونیک تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک تعمیر پاناسونیک تعمیرگاه مرکزی پاناسونیک تلفن تلفن بیسیم تلفن بی سیم تلفن بیسیم منشی دار تلفن بیسیم پاناسونیک تلفن بیسیم پاناسونیک تک گوشی تلفن بیسیم پاناسونیک جدید تلفن بیسیم پاناسونیک خرید تلفن بیسیم پاناسونیک دو گوشی تلفن بیسیم پاناسونیک قیمت تلفن رومیزی تلفن سانترال تلفن پاناسونیک تلفن پاناسونیک بیسیم خریدسانترال خریدسانترال پاناسونیک دستگاه سانترال دستگاه سانترال پاناسونیک دوربین مداربسته دوربین مداربسته ip دوربین مداربسته آی پی پاناسونیک دوربین مداربسته پاناسونیک سانترال سانترال پاناسونیک شرکت ایده آل گستر شرکت ایده آل گستر پاناسونیک فروشگاه اینترنتی پاناسونیک فروشگاه پاناسونیک فکس فکس پاناسونیک مرکزخریدسانترال پاناسونیک نمایندگی محصولات پاناسونیک نمایندگی پاناسونیک پاناسونیک پاناسونیک گوشی بیسیم

    دسته‌ها

    • پاناسونیک
    • تلفن بی سیم
    • تلفن رومیزی
    • تلفن سانترال
    • دسته‌بندی نشده
    • دوربین مداربسته
    • سانترال
    • شبکه
    • فکس
    • فناوری
    • متفرقه
    • نمایندگی پاناسونیک
    • ویدئو پرژکتور
    آدرس : خیابان مطهری – خیابان فجر – جنب بیمارستان جم – کوچه ماگنولیا پ 11
    تلفن : 02181010
    تلفکس : 02188940000

    لینک های مفید

    • مرکز دانلود فایل های سانترال
    • مرکز تعمیرات سانترال
    • مقالات سانترال
    • پروژه های مرکز سانترال ایران

    محصولات

    • تلفن سانترال
    • دستگاه سانترال
    • کارت سانترال
    • تجهیزات جانبی

    خانواده ایده آل

    • ایده آل گستر
    • پانیران مرکز مجاز پاناسونیک
    • بلاگ ایده آل
    • مجله اینترنتی ایده آل
    • مجله تکنولوژی ایده آل تک
    • آموزش نصب سانترال
    • تلفن
    • تماس با ما
    • خدمات آموزشی
    • درباره ما
    • دوربین‌های مدار بسته
    • سانترال
    • سانترال پاناسونیک، تلفن سانترال
    • صفحه نخست
    • فکس
    • قدیمی
    • ویدئو پروژکتور
    سانترال ایران