امروز هم با وجود اینترنت ارتباط تلفنی رکن اولیه ارتباطات در شرکتها و موسسات میباشد .مراکز تلفن سانترال یا مرکز تلفن خصوصی (PBX) اصل اولیه ارتباط تلفنی در شرکتها و موسسات میباشد .شرکت پاناسونیک با ارائه سیستم Hybrid port (در دو مدل KX-T308 وkx-t616) صنعت سیستم مراکز تلفن سانترال را در سال ۱۹۸۶ برای اولین بار در جهان متحول نمود.قابلیت انعطاف پذیری ومقرون به صرفه بودن سیستم های Hybrid به سرعت آنها را جزء پرفروش ترین سیستم های جهان قرار داد. در سال ۱۹۹۳ شرکت پاناسونیک بار دیگر با تولید اولین سیستم های تلفن دیجیتال Super–Hybrid در جهان (مدل KX-TD816وKX-TD1232)باعث دگرگونی در این صنعت گردید. پاناسونیک مفتخر است که ۲۰ سال در زمینه سیستمهای تلفن سانترال پیشگام بوده است،در حال حاضر نیز با ترکیب سیستم PBX و تکنولوژی IP سیستم منحصر بفرد Hybrid IP PBX را ابداع و ارائه مینماید. دستاورد این نوآوری ارائه یک سیستم تلفن سانترال با کارایی فوق العاده بالا و متنوع بوده است که عبارتند از:سیستم تلفنی پیشرفته با قابلیت پیام گذاری، سیستم ارتباطی بیسیم،قابلیت شبکه IP،ویژگی Voice-Over-IP (تلفن اینترنتی) امکان اتصال به کامپیوتر از طریق USB و … شرکت ایده آل گستر مفتخر میباشد با اخذ نمایندگی این برند محبوب در ایران انواع خدمات فروش ، آموزش ،نصب و خدمات پس از فروش انواع مراکز تلفن سانترال پاناسونیک را در مدلها و ظرفیتهای گوناگون به هموطنان خود در ایران ارائه نماید .
سازمان های دولتی
در سازمان های دولتی با توجه به تعداد زیاد تماس های روزانه می توان از دستگاه سانترال پر ظرفیت پاناسونیک استفاده کرد. دستگاه های پر ظرفیت سانترال می توانند تا هزار داخلی را ارائه دهند. همچنین استفاده از سانترال تماس ها را مدیریت کرده و از هرج و مرج در سازمان ها جلوگیری می کند. علاوه بر این می توان برای دستگاه شیفت کاری تعیین کرد و تایم نهار و نماز و زمان تعطیلی سازمان را بر روی دستگاه تعریف کرد. امکان تعیین محدودیت صفر و دو صفر روی داخلی نیز از تماس های غیر کاری توسط کارمندان جلوگیری می کند.
شرکت های کوچک
با توجه به اینکه تعداد خطوط شهری در شرکت های کوچک کم است، دستگاه سانترال می تواند تعداد داخلی بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد تا تمامی کارمندان بتوانند به تلفن دسترسی داشته باشند. برای این گونه شرکت ها تهیه سانترال کم ظرفیت که قیمت پایینی نیز دارد، توصیه می شود. همچنین امکان تعریف فکس روی داخلی امکان مناسبی برای جلوگیری از اشغال یک خط شهری توسط فکس است. امکان درب باز کن از طریق تلفن نیز قابلیت مناسبی جهت مدیریت ورود و خروج افراد است.
هولدینگ ها
برای هلدینگ ها و شرکت هایی که دارای شعبات گوناگون در سراسر کشور و حتی دنیا هستند، راه اندازی سیستم سانترال تحت شبکه و لینک کردن آن ها با هم می تواند امکان مناسبی برای مدیریت تمامی تماس ها در شعبات مختلف باشد. امکان برقراری تماس اینترنتی می تواند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین یکپارچه سازی دستگاه ها می تواند قابلیت تماس داخلی رایگان بین شعبات برای هماهنگی های بیشتر را فراهم کند. تعریف تلفن همراه به عنوان یک داخلی می تواند امکان مدیریت تماس ها را در هر نقطه از دنیا به شما بدهد.