فناوری

معرفی شرکت هواوی

معرفی شرکت هواوی

یک شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه های کامپیوتری و ارتباطات است.دفتر اصلی این شرکت در شهر شن زن چین قرار دارد.هوآوی بزرگترین شرکت ارائه کننده سرویس های ارتبتطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در 2012 در جهان است هیو ا وی بیش از 140.000 کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود 46% در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می کنند این شرکت حدود 20 موسسه تحقیق و توسعه در کشور های چین،ایالات متحده،آلمان،سوئد،هند،روسیه،و ترکیه دارد و در سال 2011 در حدود 3.74 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد.
در سال 2010 هیو ا وی سود 3.7 میلیارد دلار را ثبت کرد.محصولات و خدماتش در 140 کشور به کار گرفته شده و در حال حاضر 45 شرکت از 50 شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هو آوی استفاده می کنند.
در اکتبر 2011،وال استریت ژورنال در مقاله ای این شرکت را ارائه دهنده خدمات سانسور به دولت ایران معرفی کرده است.

نام شرکت

هواوی در لغت به زبان انگلیسی به معنای” پر زرق و برق”ویا “شکوه”نیز نامیده میشود.اما در زبان چینی رسمی به معنای “دستاورد”نیز یاد شده است.
تاریخچه
در طول سال 1980 دولت چین یک استراتژی چندگانه برای توسعه زیر ساخت های مخابراتی کشور داشت.در اواخر سال 1980 چندین گروه تحقیقاتی چینی در تلاش برای بدست آوردن توسعه و فناوری از طریق سرمایه گذاری با شرکت های خارجی بودند تا آنجا که سرانجام رن ژنگفی معاون و مدیر سابق ارتش آزادی بخش در سال 1987 یک شرکت مخابراتی در شنژن چین احداث کرد.او به جای تاکیه بر سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی برای تضمین انتقال تکنولوژی،با تحقیق و تکیه بر توسعه بومی تاسیس شرکت خود را کلید زد.در زمانی که 100%تکنولوژی از راه دور چین از طریق واردات انجام میشد،رن ژنگفی به این موضوع امیدوار بود که بتواند یک شرکت مخابراتی چینی که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را داشته باشد بسازد.

توسعه و خصوصی سازی

در طول چند سال اول این شرکت به طور عمده از فروش مجدد ارز شاخه خصوصی (PBX) سوئیچ از هنگ کنگ توانست زمینه توسعه را برای خود فراهم کند.در سال 1990 این شرکت با توسعه شغلی توانست حدود 500 کارمند را جذب کند.
گسترش بین المللی
در سال 1997 ،هواوی اولین قرارداد بین المللی خود را در زمینه ارائه محصولات شبکه خط ثابت با کمپانی هنگ کنگی Hutchison Whampoa امضاء کرد بعد از آن در همان سال محصولات وایرلس مبتنی بر GSM را راه اندازی کرد و در نهایت برای ارائه CDMA و UMTS گسترش یافت.در سال 1999،این شرکت مرکز تحقیق و توسعه (R&D)را در راستای مشاوره مدیریتی و تحول قابل توجه مدیریتی و ساختار توسعه محصول قرار دادبست.در سال 2000 هواوی سرعت گسترش خود به بازار های جهانی افزایش داد که بیش از 100 میلیون دلار را بدست آورد و یک مرکز R&D را در استکهلم سوئد تاسیس کرد.در سال 2001 هو اوی چهار مرکز R&D در ایالات متحده تاسیس کرد،در سال 2004 هو اوی به گسترش بین الملل خود قرارداد ساخت شبکه نسل سوم اپراتور موبایل TELFORT هلند ادامه داد.این قرارداد بیش از 25 ذمیلیون دلار ارزش داشت که اولین قرارداد با یک کمپانی اروپایی بود.در سال 2005،برای اولین بار سفارش های قرارداد بین المللی از فروش داخلی پیشی گرفت.هواوی یک توافق نامه چارچوب بین المللی را با ودافون امضاء کرد.در ماه می 2008 هواوی و اپتوس مرکز نوآوری تلفن همراه را در سیدنی استرالیا گسترش دادند.در سال 2008،این شرکت اولین استقرار خود در فناوری HSPA/UMTS را در مقیاس بزرگ جهانی در امریکای شمالی برای ارائه نسل بعدی شبکه های وایرلس TELUS جدید و در بل کانادا با دسترسی سرعت بالای تلفن همراه ایجاد کرد.سال 2003 حجم قرارداد های این شرکت به رقم قابل تام 8/3 میلیارددلار رسیده بود که نسبت به سال پیش از آن 42 در صد رشد داشته و بالغ بریک میلیارد دلار از این رقم،یعنی حدود 27 درصد از این قراردادها مربوط به کشور های خارجی بوده است.نکته جالب این است که اگر میزان قراردادهای خارجی هواوی را در همین سال با سال پیش از آن مقایسه کنیم،معلوم می شود که در آمد های برون مرزی هواوی حدود 90 درصد رشد داشته است.پیش بینی مدیران هواوی این است که فروش برون مرزی این شرکت در سال میلادی جاری،همین میزان از رشد را در آن خود کرده و نزدیک به 2 میلیارد دلار خواهد رسید.تکرار جهش تقریبا صددرصدی فروش خارجی هواوی پیغام معنی داری برای کارشناسان اقتصادی دارد و آن این که هواوی قصد تسخیر سریع بازارهای منطقه را دارد.حضور 8 دفتر مرکزی بین المللی و 50 دفتر نمایندگی هواوی در کشور های مختلف جهان موید این فرضیه است.یک نکته جالب دیگر در کسب و کار هواوی،نحوه مهره چینی مراکز R&D این شرکت در سراسر دنیاست که خبر از استراتژی بلندمدت این شرکت برای رویارویی با غول های صنعت فناوری اطلاعات در کشورهای صنعتی می دهد.
سرمایه گذاری و مشارکت
تمرکز اصلی شرکت هواوی ساخت تلفن همراه و ایجاد شبکه از طریق مشارکت بود.در ماه مارس سال 2003 شرکت هواوی طی یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت 3کام که یک شرکت آمریکایی در زمینه ارتباطات و شبکه بود،تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه و تولید و فروش محصولات شبکه داده متمرکز کردند.این شرکت در سال 2006 به هوآوی واگذار شد.در سال 2006 سهام شرکت نوکیا زیمنس 51% و هواوی 49% بود و این برای هواوی معنای پیشرفت میداد.
محصولات تولیدی برای مصرف کنندگان
شرکت هواوی محصولات مصرفی متنوعی برای استفاده ی مصرف کنندگان نهایی)عموم مردم)شامل انواع مختلفی از مودم usb،مودم بیسیم،ماژول ها،set-top box،ترمینال های بیسیم گوشی تلفن همراه و محصولات ویدیویی را به بازار عرضه کرده است.آخرین محصولات این شرکت در حوزه تلفن همراه شامل:
Honor,Honor 3c play,G6,P6,P7,Ascend G630,Ascend Mate7,Honor 3X,Honor 4X,Honor Holly,Ascend G7 هستند.
هواوی در سال 2010،120 میلیون دیوایس را به سراسر دنیا عرضه کرده است.از 30 میلیون تلفن همراه که 3.3 میلیون آن اسمارت فون بودند به بازارهای ژاپن،ایالات متحده و اروپا عرضه شدند.
حامی مالی
هواوی در لیگ بوندس لیگا حامی باشگاه بروسیا دورتموند است.در 15 دسامبر 2013 هواوی در ای لیگ استرالیا حامی مالی باشگاه فوتبال ولینگتون فونیکس است.
هواوی در ایران
از اوایل به وجود آمدن هواوی شرکت مخابرات ایران با این شرکت چینی همکاری های زیادی داشته و اکثر آنتن های BTS تلفن همراه در ایران از این شرکت خریداری شده است.شرکت مبین نت و ایرانسل ارائه دهنده اینترنت وایمکس مودم های خو را از این شرکت خریداری نموده و ارائه نموده است.هواوی با مشارکت شرکت مایکروتل از ابتدای سال 2012 اقدام به عرضه تلفم های هوشمند خود به بازار ایران نموده و با توجه به سطح کیفی تلفن های عرضه شده توانست با استقبال مصرف کنندگان در ایران همراه باشد البته داشتن پشتیبانی رسمی و خدمات سراسری در ایران توسط نماینده رسمی این شرکت))مایکروتل((می تواند یکی از مهمترین دلائل عرضه مناسب این برند باشد.ونکته مهمتری که تلفن های همراه هوآوی توانست با وجود رقبای سر سخت چون سامسونگ و نوکیاو…. در بازار ایران پا جای پای سایر برن های رقیب بگذارد کیفیت بالا وقیمت پایین محصولات این شرکت بود.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *