۰۲۱-۸۱۰۱۰
mail: info[@]cantral.ir
سانترال ایرانسانترال ایرانسانترال ایرانسانترال ایران
  • محصولات
    • سانترال
    • تلفن
    • فکس
    • ویدئو پروژکتور
    • دوربین‌های مدار بسته
  • خدمات آموزشی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • سانترال پاناسونیک

اگر میخواهید درباره بنیانگذار پاناسونیک بدانید…بهتراست بخوانید…

    صفحه اصلی پاناسونیک اگر میخواهید درباره بنیانگذار پاناسونیک بدانید…بهتراست بخوانید…
    بعدیقبلی

    اگر میخواهید درباره بنیانگذار پاناسونیک بدانید…بهتراست بخوانید…

    توسط مدیر | پاناسونیک | بدون دیدگاه | 22 فوریه, 2017 | 0

    مقدمه

    با بررسي جامعه‌شناسانه ژاپن سده گذشته، عواملي همچون رشد سريع مدرنيزاسيون درجوامع غربي و سرايت آن به جوامع سنتي، عدم وجود منابع زيرزميني و محدوديت‌هاي منابع روزميني، تغيير و تحولات سياسي در عرصه‌هاي بين المللي، ازدياد جمعيت و ويژگي‌هاي فردي ژاپني‌ها (سخت كوشي وتلاش) در سايه فرهنگ ژاپني، را مي‌توان از دلايل اصلي رشد سريع و شكوفايي اقتصادي و پيشرفت تكنولوژي اين كشور قلمداد كرد. به طور كلي اگر بپذيريم محور توسعه، توسعه انساني است در زمان كنوني مردم ژاپن با جمعيتي برابر ۲٪ جمعيت كل جهان، دو سوم از مرغوبترين كالاهاي دنيا را به مصرف مي رسانند، از انصاف به دور است كه نقش كارآفرينان و انسانهايي كه كه تنها با اتكا به قابليت‌هاي خويش، تأثير بسزايي در رشد و شكوفايي اين كشور داشتند را فراموش كنيم. انسانهايي همچون هوندا، اكيوموريتا (رئيس شركت سوني)، كونوسوكي ماتسوشيتا. ولي دراين بين، جايگاه ماتسوشيتا از جهاتي از ديگران متمايز است.

    ميراث ماتسوشيتا بسيار گران است. پس از جنگ جهاني دوم، او يكي از چهره‌هاي اصلي در هدايت معجزه اقتصادي ژاپن بود. شركتي برپاكرد و ميلياردها نفر را صاحب لوازم خانگي و لوازم برقي مصرفي با نام پاناسونيك و نشانه‌هاي ديگر كرد. پيش از مرگش، كمتر سازماني روي كره خاكي مشترياني بيشتر از او داشت، هنگامي كه درسال ۱۹۸۹ درگذشت، در مراسم خاكسپاري او بيش از هزار تن گرد آمدند. در تلگرام تسليت رئيس جمهوري ايالات متحده آمريكا به خانواده وي از او به عنوان «الهام بخش براي مردم سراسر جهان» نام برده است.

    زندگي ماتسوشيتا پر از فراز و نشيب بود. كثرت اين فراز و نشيب‌هاست كه او را از ديگران متمايز مي‌كند. فرازها و كاميابي‌هايي كه تنها يكي از آنها كافي است تا هر انسان معمولي را دچار غرور كند و موانع رشد و پيشرفت او گردد. نشيب‌ها و شكست‌هايي كه تنها يكي از آنها در تمام زندگي مي‌تواند انسان را از حركت باز دارد. نه لذت كاميابي‌ها و نه مشقت شكستها هيچكدام نتوانست ماتسوشيتا را از آنچه كه در ذهن خود پرورانده بود، باز دارد، اين است رمز موفقيت اين مرد بزرگ.

    رمز موفقيت ماتسوشيتا

    ماتسوشيتا علت موفقيت خود را چنين توصيف مي‌كند: «كليد كاميابي در پديد آوردن محصول، داشتن درجه دكترا، يا داشتن بودجه كلان در واحد پژوهش و گسترش نبود. بلكه در تلاش، زحمت كشيدن و عرق ريختن كاركنان شركت بود». وي رويكردي جديد و متفاوت از زمان خود به كاركنان خود داشت. از نظر وي، سرمايه‌هاي يك سازمان، كاركنان آن هستند. توجه به «خرد گروهي»، «نظام بخشي»، «تعيين مأموريت سازمان»، از شيوه‌هاي مديريتي وي به شمار مي‌آيند؛ شيوه‌هايي كه پس از گذشت چندين دهه از پياده‌سازي آنها توسط ماتسوشيتا، در سازمانهاي كنوني مطرح مي‌گردند.
    با توجه به نحوه زندگي و عملكرد ماتسوشيتا، وي علاوه بر خصوصياتي همچون خلاقيت، خطر پذيري، تلاش، فروتني كه ويژگي مشترك كارآفرينان ديگر نيز مي‌باشد، داراي ويژگي فوق‌العاده‌اي بود كه مي‌توان آن را رمز موفقيت وي ناميد و آن هم «ظرفيت بالا براي برانگيختن ديگران است».

    پندهای ماتسوشیتا

    ۱– من فنون ویژه ای را آگاهانه به عنوان راز موفقیت به کار نمی بندم.

    اگر در این راه رازی وجود داشته باشد، عبارت است از شوق طبیعی من به اعتماد کردن به همکارانم و یاری خواستن از آنها، من آنگونه آدمی هستم که با همکارانش رایزنی و مشورت می کند و از خرد و رای آنان یاری می گیرد.

    ۲– شرط اول و نخست موفقیت شناخت توانایی های ذاتی خویش است.

    عدم شناخت توانایی ها، مانع از بهره گیری از آنها می گردد. گاه یک صدای درونی به شما می گوید چه جهتی را باید برگزینید. شناسایی توانمندی ها، مستلزم شناخت استعدادها است.

    ۳– یکی از مهمترین عوامل مدیریت، داشتن دید و فلسفه مدیریت است.

    بدون داشتن فلسفه مدیریتی، ساختار کلی شرکت خلق نمی شود و سایر عوامل نمی توانند به پتانسیل کامل خود برسند. مدیریت باید بتواند به سئوالات مطروحه درباره زندگی اجتماعی و جهان هستی پاسخ دهد و بداند که: حقیقت چیست و راه صحیح کدام است؟ فلسفه مدیریت باید مبتنی بر قوانین اساسی طبیعت باشد. تعیین فلسفه مدیریت براساس وظیفه شرکت در قبال جامعه، اولین اقدام ضروری درجهت ایجاد فضای کار مناسب است.

    ۴– فلسفه مدیریت من براساس فهم من از انسان است.

    من معتقدم، انسان در راس موجودات هستی قرار دارد و این استعداد را دارد که سرآمد همه چیز در هستی باشد. من بر این باورم که عامل انسانی مهمترین و ضروری ترین عامل در اداره هر شرکتی است. مدیر باید فیلسوفی باشد که به ذات و وجود بشر اهمیت قائل شود. یک مدیر لایق هرگز نباید فراموش کند که با انسان ها سروکار دارد. ۶۰ سال پیش به کارمندانم می گفتم اگر یکی از مشتریان از شما پرسید، چه می سازید، باید در پاسخ بگویید، سرپیچ می سازیم اما انسان ها مهمترین تولید ما هستند.

    ۵– روش زندگی و روش مدیریت من، ساده است.

    من به صورت ساده و مطابق با قوانین طبیعی کارهایم را انجام می دهم. این شیوه یعنی تبعیت از عقل و وجدان پاک. اطمینان دارم چنانچه بر عقل سلیم متکی باشید، همواره پیروز هستید.

    ۶– فلسفه مدیریت باید ثابت بماند اما روش ها و طرح ها باید تقریباً به طور روزمره نوسازی شوند.

    پیشرفت براساس قانون طبیعی، بنیان اجتماعی بشری است. به همین دلیل است که مدیریت شرکت باید دایماً به فکر توسعه و سرمایه گذاری جدید و حرکت تدریجی از فاز قدیم به جدید باشد. مدیران و کارکنان در هر کسب و کاری باید مهارت های خود را بهبود بخشند. فرآیند بهبود کارها، یک فرآیند ابدی است.

    ۷– به باور من، محل کار یک مرکز آموزشی برای رشد اخلاق فردی و ارتقای سطح مهارت های فنی و تخصصی است.

    شرکت یک محل ساده برای به دست آوردن درآمد یا پرش به یک موقعیت بالاتر نیست. فضا و محیط شرکت باید به گونه ای باشد که کارکنان تمام استعدادهای خود را بروز دهند. من از شما می خواهم با این ذهنیت کارتان را انجام دهید.

    ۸– هدف نهایی هر شرکت باید داشتن تاثیر مثبت در اجتماع باشد.

    اگر مدیریت غافل از این باشد که ضرورت وجود شرکت بهبود اجتماع بشری است هرگز به معنای حقیقی، موفق و قوی نخواهد شد. در همین راستا لازم است شرکت ها کارکنان خود را به عنوان انسان هایی اجتماعی پرورش دهند. تجربه مرا متقاعد ساخته که شرکت نمی تواند موفق عمل کند مگر اینکه تمام کارکنانش به عنوان انسان، موفق باشند.

    ۹– مدیریت باز به معنای اعتماد کردن به کارکنان، ارتباطات روان درون شرکتی، بالا بردن روحیه کارکنان و افزودن بر یکپارچگی سازمان

    من اختیارات فراوان به کارکنانم واگذار می کردم و به شایستگی و کاردانی آنان اطمینان داشتم. من همه را از جریان امور و کارها از جمله سود و زیان ماهانه آگاه می ساختم. همین سیاست ها به مقدار زیادی به رشد و کمال شرکت یاری بخشید.

    ۱۰– من مدیریت را به منزله نوعی هنر می دانم.

    هریک از فرآیندهای مدیریت یک کار هنری و خود مدیریت هنر تکاملی است. مدیریت هرگز به منزلت یک هنر اجتماعی ارزشمند دست نمی یابد مگر چیزی ارزشمند برای گفتن داشته باشد و آن وقتی است که یک فلسفه مدیریت پشتوانه آن باشد که هم یک دید فکری بدهد و هم عناصر مختلف شرکت را هماهنگ سازد.

    ۱۱– در میان همه عناصر مدیریت، عامل اصلی و مرکزی کارکنان هستند.

    من به کارکنانم برای آنچه می دانند، اعتماد دارم. اعتماد موجب می شود، آنان بیشترین نیروی خود را جهت کامیابی به کار گیرند. من باور دارم که دانایی تک تک کارکنان در تصمیمات مدیریتی منعکس می شود. نگرش و طرز تلقی من از تو بهتر هستم هرگاه از سوی شخص برجسته و بالای سازمان آشکار شود، می تواند همه کسب و کار او را در معرض خطر قرار دهد. واگذاری مسئولیت و اختیار و تشویق به قبول آن، روش مهمی برای توسعه کارکنان است، سرمایه گذاری روی افراد با دادن استقلال عمل میسر می گردد.

    ۱۲– من به این باور رسیده ام که کارکنان از تشخیص شایستگی های خود خشنود می شوند.

    هیچ کس کامل نیست. هرکس نقاط قوت و ضعفی دارد اما برای انجام کاری مناسب است. به نظر من شکست بسیاری از روِسای با استعداد ناشی از این بوده است که آنان، زیردستان خود را به عنوان بدهی و نه سرمایه تلقی می کردند. شاید این قبیل روِسا صرفاً به حدی باهوش هستند که فقط خطاها را تشخیص می دهند. به نظر من یک مدیر باید حداقل ۷۰ درصد توجه خود را معطوف خصوصیات مثبت کارکنان خود نماید.

    ۱۳– از نظر من کسی که دارای ظرفیت فراوانی جهت رشد است، یک کارمند آرمانی است.

    کسی که نه تنها در درون یک پیشه و تخصص رشد می کند بلکه با آن در راه رشد و تعالی گام برمی دارد، مطلوب من است. لیاقت و وفاداری لازم است لیکن استعداد فرد مهمتر است. درضمن هرکس باید طوری فعالیت نماید که گویی مدیر کسب و کار خویش است. مدیر خود بودن چیزی است که همواره آن را توصیه کرده ام.

    ۱۴– مهم نیست چند ساعت در محل کار خود حاضر هستید بلکه میزان کارآیی شما اهمیت دارد.

    باید بین سختکوشی و کار در ساعت های طولانی تفاوت قائل شد. یک انسان کارآلوده که هیچ دلبستگی به هنر یا دیگر دلخوشی های زندگی ندارد، ناگزیر انسانی خمود و بی نشاط خواهد بود. من معتقدم کارگران (کارکنان) باید ۲ روز در هفته تعطیل باشند تا بتوانند از زندگی خصوصی خود لذت ببرند. البته کار باید بر تفریح مقدم باشد نه برعکس.

    ۱۵– باید بدانیم که خود مسئول اشتباهات و شکست هایمان هستیم.

    ازاین رو باید دقت نماییم تا از تکرار آنها پرهیز شود. اینکه اشتباهی صورت نگیرد، ایده آل است. آنچه مهم است خود اشتباه نیست بلکه رفتاری است که ما از خود نشان می دهیم. شکست نیز یک ذخیره ارزشمند از آزموده ها را فراهم می آورد. باید هر شکستی به عنوان درسی برای آینده به کار آید.

    ۱۶– ما تنها برای لقمه ای نان زندگی نمی کنیم.

    به دست آوردن آسایش های مادی به هیچ وجه شادی و خشنودی را تضمین نمی کند. ثروت، شخصیت و موقعیت اجتماعی ملاک موفقیت نیست. جوهره انسانیت همچون الماس صیقل نیافته است. اگر انسان ها عظمت درونی خویش را باور نمایند و سخت کار کنند و اجازه دهند گوهر وجودشان بدرخشد، دنیا بهتر از این خواهد شد.

    ۱۷– مدیر تنها زمانی نیرومند خواهد بود که به دو ستون همزاد راستگویی و اعتماد تکیه داشته باشد.

    در کار مدیریت، افسون ویژه ای وجود نداشته و تردستی های زیرکانه ای راه ندارد. خوشبختم که توانسته ام همواره راستگویی را در پیش گیرم.

    ۱۸– بنیان فلسفه مدیریت، روح فروتنی است.

    SUNAO یک لغت ژاپنی است که معمولاً به فروتنی و نرمی در یک فرد و قلب پاک و بی آلایش و خالص و بدون ریا اطلاق می گردد. اگرچه انسان ها به ساحت خدا راه نمی یابند اما روح فروتنی، انسان را خدایی می کند. یک مدیر که با روح فروتنی عمل می نماید، قادر است بایدها و نبایدها را به درستی درک نماید. اغلب کسانی که در کسب و کار شکست خورده اند، از فروتنی بی بهره بوده اند. برخورداری از روح فروتنی و فکر باز و آزاد، مستلزم تلاش آگاهانه و انضباط مداوم فردی است. درمقابل، غرور انسان را نسبت به اشتباهاتش غافل نموده و این غفلت یک خطر دایمی است. وقتی اوضاع شرکت به خوبی پیش می رود و یک مدیر به تخصص مدیریتی خودش تبریک می گوید، مستعد غرور و بی قیدی شده و خود را در معرض شکست در آینده قرار داده است.

    ۱۹– از نظر من مذهب و فعالیت های اقتصادی، دو چرخ ماشین تمدن بشری هستند.

    یک مذهب اصیل مروج عشق، انسانیت، حق شناسی و دیگر خصایص مثبت انسانی است. مذهب در طبیعت انسان ریشه دارد.

    ۲۰– برای یک زندگی هدفمند انسان نیازمند داشتن کارهای در دست انجام و برنامه های ناتمام است.

    کار ناتمام من اکنون بیش از اداره یک شرکت است. من به دنبال دستیابی به صلح، خوشبختی و سعادت نه فقط برای ژاپن بلکه دستیابی به رفاه در سطح جهان هستم.

    ۲۱– تا زمانی که از رهبرانی توانمند برخورداریم، آینده ای درخشان در پیش خواهیم داشت.

    ما نیازمند پرورش مردمان شایسته و کاردان برای شکل دادن به آینده هستیم. من بر این باورم که زمان آن فرارسیده تا در سیستم مدیریت بازنگری شده تا زمینه استفاده از استعدادها و خلاقیت های نیروهای جوان فراهم شود. از این رو دانشکده حکومت و مدیریت ماتسوشیتا را جهت تربیت مدیران و رهبران کارآمد، تاسیس کردم.

    منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

    مرتبط:

    • خودتان مقایسه کنید کدام برند بهتر است!!خودتان مقایسه کنید کدام برند بهتر است!!
    • از ناسیونال تا شرکت معروف و پرآوازه پاناسونیکاز ناسیونال تا شرکت معروف و پرآوازه پاناسونیک
    • بنیانگذار پاناسونیک از تولد تا تاسیس…بنیانگذار پاناسونیک از تولد تا تاسیس…
    • بررسی تلفن بی سیم پاناسونیک خانگیبررسی تلفن بی سیم پاناسونیک خانگی
    • ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VZ470ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VZ470
    • ویدئوپروژکتور پاناسونیک مدل PT-EW550ویدئوپروژکتور پاناسونیک مدل PT-EW550
    پاناسونیک مایکروفر, پاناسونیک میرداماد, پاناسونیک های فای, پاناسونیک هدست, پاناسونیک هدفون, پاناسونیک هندی کم, پاناسونیک وی تی 50, پاناسونیک ویدئو پروژکتور, پاناسونیک ویرا, پاناسونیک ویکی پدیا, پاناسونیک یا سامسونگ, پاناسونیک یا سونی, پاناسونیک یا فیلیپس

    مطالب مشابه

    • خودتان مقایسه کنید کدام برند بهتر است!!

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      پاناسونیک یا فیلیپس یا براون؟؟؟؟ فرض کنید تصمیم گرفته ریش تراش بخرید یا دستگاه اپیلاسیون برای خانومتون بخرید ,سری به مرکز فروش می زنید و اول از همه تکلیف خودتونو روشن می کنید و برندهایبیشتر بخوانید

    • از ناسیونال تا شرکت معروف و پرآوازه پاناسونیک

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      شرکت صنايع الکتريکي ناسيونال ایران: در سال ۱۳۵۱بامشارکت و همکاری فنی شرکت ماتسوشيتا الکتريک ژاپن (پاناسونیک) در استان اصفهان آغاز به کار نمود و در حال حاضر با بهره گیری از چهل سال تجربه وبیشتر بخوانید

    • بنیانگذار پاناسونیک از تولد تا تاسیس…

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      بنیانگذار پاناسونیک از تولد تا تاسیس شرکت پاناسونیک یکی از پیشروترین تولیدکنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای مصارف شخصی، تجاری، سیستم‌های ارتباطی، حرفه‌ای و صنعتی در سراسر جهان به شمار می‌رود. بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفتهبیشتر بخوانید

    • بررسی تلفن بی سیم پاناسونیک خانگی

      توسط مدیر | بدون دیدگاه

      بررسی تلفن بی سیم پاناسونیک خانگی تلفن سانترال پاناسونیک همانند یک قلب در بدن انسان در مجموعه ها نقش این عضو حیاطی را بازی می کند ، دستگاه سانترال پاناسونیک در کنار این عضو احیابیشتر بخوانید

    • ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VZ470

      توسط سانترال | بدون دیدگاه

      معرفی ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VZ470 ویدئوپروژکتور های سری PT-VZ570 شامل هفت مدل است که هر کدام ترکیبی از کیفیت تصویر بالا، هزینه مقرون به صرفه، نگهداری آسان، قابلیت نصب انعطاف پذیر و قابلیت تعاملبیشتر بخوانید

    ارسال دیدگاه

    لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    بعدیقبلی

    برچسب‌ها

    انواع تلفن بیسیم پاناسونیک انواع تلفن های بیسیم پاناسونیک بهترین تلفن بیسیم بهترین تلفن بیسیم پاناسونیک بیسیم بیسیم پاناسونیک تعمیرات پاناسونیک تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک تعمیر پاناسونیک تعمیرگاه مرکزی پاناسونیک تلفن تلفن بیسیم تلفن بی سیم تلفن بیسیم منشی دار تلفن بیسیم پاناسونیک تلفن بیسیم پاناسونیک تک گوشی تلفن بیسیم پاناسونیک جدید تلفن بیسیم پاناسونیک خرید تلفن بیسیم پاناسونیک دو گوشی تلفن بیسیم پاناسونیک قیمت تلفن رومیزی تلفن سانترال تلفن پاناسونیک تلفن پاناسونیک بیسیم خریدسانترال خریدسانترال پاناسونیک دستگاه سانترال دستگاه سانترال پاناسونیک دوربین مداربسته دوربین مداربسته ip دوربین مداربسته آی پی پاناسونیک دوربین مداربسته پاناسونیک سانترال سانترال پاناسونیک شرکت ایده آل گستر شرکت ایده آل گستر پاناسونیک فروشگاه اینترنتی پاناسونیک فروشگاه پاناسونیک فکس فکس پاناسونیک مرکزخریدسانترال پاناسونیک نمایندگی محصولات پاناسونیک نمایندگی پاناسونیک پاناسونیک پاناسونیک گوشی بیسیم

    دسته‌ها

    • پاناسونیک
    • تلفن بی سیم
    • تلفن رومیزی
    • تلفن سانترال
    • دسته‌بندی نشده
    • دوربین مداربسته
    • سانترال
    • شبکه
    • فکس
    • فناوری
    • متفرقه
    • نمایندگی پاناسونیک
    • ویدئو پرژکتور
    آدرس : خیابان مطهری – خیابان فجر – جنب بیمارستان جم – کوچه ماگنولیا پ 11
    تلفن : 02181010
    تلفکس : 02188940000

    لینک های مفید

    • مرکز دانلود فایل های سانترال
    • مرکز تعمیرات سانترال
    • مقالات سانترال
    • پروژه های مرکز سانترال ایران

    محصولات

    • تلفن سانترال
    • دستگاه سانترال
    • کارت سانترال
    • تجهیزات جانبی

    خانواده ایده آل

    • ایده آل گستر
    • پانیران مرکز مجاز پاناسونیک
    • بلاگ ایده آل
    • مجله اینترنتی ایده آل
    • مجله تکنولوژی ایده آل تک
    • آموزش نصب سانترال
    • تلفن
    • تماس با ما
    • خدمات آموزشی
    • درباره ما
    • دوربین‌های مدار بسته
    • سانترال
    • سانترال پاناسونیک، تلفن سانترال
    • صفحه نخست
    • فکس
    • قدیمی
    • ویدئو پروژکتور
    سانترال ایران