سانترال

ارتباط ارزان بین دو سانترال پاناسونیک

اتصال بین دو سانترال پاناسونیک

بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ نیازمند برقراری تماس داخلی بین دو ساختمان از ساختمان های شرکت مثل دفتر مرکزی و کارخانه می باشند. بیشتر شرکت ها دارای تلفن سانترال پاناسونیک می باشند. برای برقرای ارتباط بین دو سانترال پاناسونیک با توجه به مدل دستگاه سانترال راهکارهای متفاوتی موجود می باشد. ما در این مطلب سعی داریم به روش های موجود برای برقراری ارتباط بین دو سانترال بپردازیم ولی طبیعتا برای انتخاب روش مناسب از نظر هزینه و کیفیت با توجه به سیستم موجود مشاوره با کارشناس سانترال پاناسونک توصیه می شود.

ارتباط ارزان بین دو سانترال پاناسونیک

ارتباط ارزان بین دو سانترال پاناسونیک 

از روش های کم هزینه برای برقراری تماس داخلی بین دو سانترال پاناسونیک از طریق شبکه و در دو ساختمان متفاوت استفاده از گیتوی های fxo و fxs می باشد. برای اجرای این سولوشن کافی می باشد دو گیتوی voip را بر اساس تعداد تماس داخی همزمانی که بین و ساختمان نیاز داریم انتخاب نماییم. به طور مثال اگر 4تماس داخلی در یک لحظه بین دو نقطه نیاز داریم یک گیتوی 4fxo و یک گیتوی 4fxs برای این کار کفایت می کند. حال کافی است پورت ها شهری و داخلی سانترال پاناسونیک را به گیتوی ها متصل کنیم. حال پس از کانفیگ گیتوی تماس داخلی بین دو ساختمن برقرار می گردد. این راهکار برای کلیه سانترال های کم ظرفیت و دیجیتال پاناسونیک قابل استفاده می باشد.

سوال: فرض کنید دو دفتر دارید که میان آنها زیر ساخت شبکه ای نداشته و همزمانی تماسها بیش از 8 زنگ نیست و دو سانترال دفاتر قابل جابجا کردن بوده و تا حد امکان نخواهیم سیم کشی ها تغییر کنند.با توجه به این شرایط برای ارتباط میان دو دفتر با سانترال های tda100d و 1232 و 816 و انتقال زنگ ها از یک دفتر به دفتر دیگر و ارتباط دو دفتر از طریق داخلی ها چه باید کرد؟

جواب: برای این کار چندین راه حل وجود دارد که سعی شده به صورت اجمالی توضیح داده شود و شما با توجه به زیر ساخت ها و بودجه تان می توانید بهترین راه حل را انتخاب کنید .

-1 اگر هر دو دفتر سانترال های سری TDE داشته باشند به راحتی می تونید با اتصال اینترنت به سانترال و داشتن IP Valid در دو سمت ارتباط را برقرار کنید .

-2بر روی سانترال TDA موجود یک کارت PRI نصب کنید و و آن را در شعبه اول به سرور الستیکس ( نیازمند کارت و یا گیتوی E1) وصل کنید و در سمت دیگر هم سانترال ارتقا پیدا کرده و یا از سرور الستیکس و گیتوی استفاده کنید.

-3در هر دو سمت گیتوی قرار دهید که با توجه به نیازمند بودن شما به 8 مکالمه همزمان بین دو دفتر ، باید از گیتوی های دارای 8FXO و 8FXS استفاده کنید که این مورد نیازمند این است که سانترال های موجود از نظر تعداد پورت خطوط CO و EXT ظرفیت داشته باشند. توجه داشته باشید که وجود IP Valid و اینترنت با پهنای باند مناسب برای هر دو دفتر الزامیست. نتیجه گیری کلی این است که بهتر است از یک متخصص برای بازدید استفاده کنید.

ارتباط از طریق کارت های tda0484 و tda490

برای اتصال دو سانترال پاناسونیک سری دیجیتال و هایبرید مانند tda100، tda200، tda100d، tda600 با یک سانترال پاناسونیک دیگر می توان هم از راهکار اول استفاده نمود و هم از ارت های گیتوی پاناسونیک کهبه منظور اتصال و مرکزتلفن با هم را گردیده اند استفاده نمود. کارت های گیتوی tda0484 برای برقراری 4تما همزمان و کارت tda0490 برای 16 تماس همزمان تولید شده اند. برای نمونه ما وقتی یک دستگاه سانترال tda100 در یک نقطه و یک سانترال tda200 در نقطه ای دیگر داریم برای برقراری تماس داخلی بین دو سانترال می توانیم این دو سانترال را از طریق شبکه و با استفاده از کارت های ذکر شده به هم متصل نماییم تا داخلی ها موجود در نقطه اول بتوانند با داخلی های موجود در ساختمان دوم تماس تلفنی داشته باشند.

ارتباط بین دو سانترال تحت شبکه پاناسونیک

برای برقراری ارتباط بین دو سانترال شبکه پاناسونیک هم از دو روش گفته شده در مرحله قبل می توان استفاده نمود و هم از تنظیمات شبکه ای از طریق کارت های مجازی voip برای ارتباط دو مرکز استفاده کرد.  کارت مدل V-IPGW16 یک کارت مجازی برای اتصال دو دستگاه پاناسونیک می باشد که امکان برقراری 16تماس همزمان را برای داخلی های دو سانترال میسر می کند.

منبع :مجموعه وبسایت های شرکت ایده آل گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *