سانترال

معنی سانترال چیست؟

معنی سانترال

شاید کلمه سانترال به گوش شما هم خورده باشد. در این مطلب قصد داریم به زبان ساده برایتان کارایی این دستگاه اداری را شرح دهیم:

از نظر لغوی کلمه انگلیسی سانترال به معنی مرکزی، میانی و اصلی است. دستگاه سانترال نوعی دستگاه مخابراتی است که با تلفن در ارتباط است. دستگاه سانترال برای ساخت شبکه ی خصوصی تلفن در ادارات و شرکت هایی با حجم کاری متفاوت استفاده می شود.

به علت محدودیت در واگذاری خطوط تلفن از طرف شرکت مخابرات، استفاده از تلفن سانترال به نوعی اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این خرید تعداد زیادی خط تلفن از نظر اقتصادی هم به مجموعه فشار زیادی وارد می کند. از همه مهمتر مدیریت خطوط تلفن به صورت جدا جدا بسیار سخت است.

در یک سیستم سانترال تعدادی خط تلفن شهری در پورت ورودی تبدیل به تعداد بیشتری خط داخلی در پورت خروجی می شود که این قابلیت می تواند سازوکاری برای بهینه سازی استفاده از خطوط تلفن خصوصا در نقاط شلوغ شهر یا مراکز امنیتی به وجود آورد .

معنی سانترال چیست؟

در واقع یک دستگاه سانترال به عنوان یک مرکز مخابرات کوچک عمل خواهد کرد و در مدیریت خطوط به مجموعه کمک خواهد کرد. هر شرکت با توجه به تعداد خط تلفنی که دارد نیاز به پورت ورودی سانترال و به تعداد کاربرانی که دارد نیاز به پورت خروجی سانترال دارد. پس هر شرکت باید دستگاه سانترال متناسب با نیاز خود را تهیه کند.

قابلیت ها و امکانات زیادی برای دستگاه مرکز تلفن سانترال تعبیه شده است که از جمله آن امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، دسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد.

سانترال پاناسونیک از با کیفیت ترین و اقتصادی ترین دستگاه های مخابراتی است که در بازار جهانی وجود دارد. دستگاه های سانترال پاناسونیک در ظرفیت های مختلفی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *