سیستم های تلفن سانترال پاناسونیک
تلفن سانترال پاناسونیک در ادارات، سازمانها و شرکتهای تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. این تلفن به صورت مستقیم به باکس یا دستگاه سانترال متصل شده و از یک خط داخلی، پشتیبانی میکند. کارمندان از طریق این تلفن سانترال و خط داخلی که در اختیار دارند، میتوانند به تمامی خطوط شهری مجموعه، دسترسی داشته باشند.
تلفنهای سانترال پاناسونیک از لحاظ ظاهر، عملکرد و قابلیتها، تفاوت زیادی با تلفنهای آنالوگ (که در منازل مورد استفاده قرار میگیرند) دارند. این دستگاهها از توانایی اتصال مستقیم به خطوط مخابرات، برخوردار نیستند. اما در عین حال، با متصل شدن به یک باکس سانترال پاناسونیک، میتوانند تعداد زیادی از خطوط شهری را به صورت یکجا، در دسترس کارمندان و بخشهای مختلف، قرار دهند.
در صورتی که قصد راهاندازی یا توسعه یک مرکز تلفن را دارید، باید با تلفن سانترال پاناسونیک، انواع مدلهای آن، نحوه نصب و راهاندازی و قیمت این دستگاهها، به صورت کامل آشنا شوید. تنها در این صورت است که میتوانید با انتخاب یک تلفن سانترال مناسب، ارتباطات تلفنی خود را با مشتریان، به شکل قابل ملاحظهای، بهبود ببخشید.
باکس سانترال پاناسونیکKX-NS500
تماس بگیریدهمکاری با پاناسونیک
تلفن سانترال را در کشورمان، تنها با نام و برند پاناسونیک میشناسند. اما دلیل این همه محبوبیت چیست؟ بدون تردید، اولین عاملی که باعث استقبال از تلفنهای سانترال پاناسونیک شده، کیفیت بالای این دستگاهها است. قیمت مناسب در مقایسه با محصولات مشابه، ماندگاری بالا و کاربری آسان نیز از دیگر دلایل تمایل مشتریان به خرید این تلفنها، به شمار میروند.
شرکت سانترال ایران یکی از اولین نمایندگیهای پاناسونیک در ایران است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1382 و با عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری Panasonic آغاز کرد. عرضه انواع تلفنهای سانترال پاناسونیک، یکی از مهمترین حوزههای کاری ما در سانترال ایران محسوب میشود. شما عزیزان میتوانید انواع تلفنهای سانترال پاناسونیک را به صورت کاملا اورجینال و همراه با یک گارانتی معتبر و 12 ماهه، از فروشگاه بزرگ سانترال ایران خریداری نمایید.
محصولات مخابراتی پاناسونیک به تلفنهای سانترال محدود نمیشوند. انواع دستگاههای سانترال پاناسونیک، مدلهای مختلف تلفنهای خانگی از قبیل رومیزی و بیسیم، دستگاههای فکس کاربنی و لیزری، انواع دوربینهای مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه و … از دیگر محصولاتی هستند که با نام و برند Panasonic، در فروشگاه سانترال ایران به فروش میرسند.
انواع تلفن سانترال پاناسونیک
شرکت پاناسونیک، تلفنهای سانترال خود را در مدلهای زیر، تولید و روانه بازار میکند:
- آنالوگ
- هایبرید
- دیجیتال
- تحت شبکه
تلفن آنالوگ
در صورتی که دستگاه سانترال شما از خروجی آنالوگ برخوردار باشد، میتوانید از تلفنهای معمولی نیز در مجموعه کاری خود استفاده کنید. تلفنهای آنالوگ اگرچه تمام قابلیتهای تلفن سانترال را ندارند، اما استفاده از آنها با توجه به قیمت مناسبی که دارند، کاملا مقرون به صرفه است.
تلفنهای آنالوگ در مجموعههای کاری کوچک و برای کارمندان ساده که نیازی به قابلیتهای حرفهای مرکز تلفن ندارند، مورد استفاده قرار میگیرند. این دستگاهها به دو دسته تلفنهای رومیزی و تلفنهای بیسیم تقسیم بندی میشوند.
تلفن هایبرید
این تلفنها قابلیت اتصال مستقیم به خطوط شهری را ندارند. یک تلفن هایبرید با استفاده از دو رشته سیم، به یکی از خروجیهای هایبرید دستگاه سانترال متصل میشوند. با نگاهی به ظاهر و کلیدهای روی این تلفن، متوجه تفاوت آن با تلفنهای معمولی خواهید شد. کلیدهایی برای انتقال تماس، هولد یا نگهداری تماس، کنفرانس، مسدود کردن تماسهای ورودی و … روی صفحه کلید این دستگاهها تعبیه شدهاند.
از جمله مهمترین تلفنهای سانترال هایبرید پاناسونیک، میتوان به KX-T7730 و KX-AT7730 اشاره کرد. از این تلفنها معمولا در مراکز کمظرفیت پاناسونیک از قبیل KX-TES824 استفاده میشود.
تلفن دیجیتال
تلفنهای دیجیتال از نظر شکل ظاهری، عملکرد و قابلیتها، تفاوت چندانی با مدلهای هایبرید پاناسونیک ندارند. این دستگاهها از طریق یک رشته سیم، به یکی از خروجیهای دیجیتال باکس سانترال وصل میشوند.
از تلفنهای دیجیتال معمولا در مراکز پرظرفیت پاناسونیک استفاده میشود. با توجه به قابلیتها و امکاناتی که تلفن سانترال دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار میدهد، یک انتخاب عالی برای کارمندان حرفهای و مدیران محسوب میشود. مدلهای سری DT پاناسونیک، از جمله این دستگاهها به شمار میروند.
تلفن تحت شبکه
تلفن تحت شبکه نسل جدیدی از تلفنهای ثابت پاناسونیک محسوب میشوند. این دستگاهها از طریق کابل LAN به سانترالهای IP (سری TDE و NS) متصل شده و صدا را در بستر اینترنت و با استفاده از تکنولوژی VoIP انتقال میدهند. برای استفاده از تلفنهای تحت شبکه، باید یک مرکز تلفن نرم افزاری (تحت شبکه) در مجموعه کاری خود، راهاندازی کرده باشید.
تلفنهای تحت شبکه پاناسونیک در دو سری UT و NT طراحی و روانه بازار شدهاند. تلفنهای سری UT از پروتکل SIP پشتیبانی میکنند؛ بنابراین از آنها میتوانید در مراکز تلفن غیر از پاناسونیک نیز استفاده کنید. این در حالیست که مدلهای سری NT به دلیل عدم پشتیبانی از سیپ، تنها در کنار سانترالهای IP پاناسونیک، قابل استفاده هستند.
مهمترین ویژگیهای تلفن سانترال پاناسونیک
همانطور که اشاره شد، تلفنهای سانترال پاناسونیک از ویژگیها و قابلیتهای متنوعی برخوردار هستند که آنها را از تلفنهای معمولی، متمایز میکنند. به عنوان مثال، روی صفحه کلید این محصولات، کلیدهایی برای انتقال تماس (Forward) و نگهداری تماس (Hold) تعبیه شدهاند. پایه این تلفنها معمولا قابل تنظیم است و میتوانید آن را به صورت دلخواه روی میز کار خود، قرار دهید.
کلیدهای شمارهگیر سریع نیز یکی دیگر از ویژگیهای جذاب و قابل توجه تلفنهای سانترال پاناسونیک محسوب میشود. این کلیدها معمولا در سمت راست صفحه کلید قرار میگیرند و کاربران میتوانند بر حسب نیاز، شماره داخلی سایر کارمندان، شماره خط شهری، یکی از قابلیتهای مرکز تلفن و … را روی آنها ذخیره کنند.
بسیاری از تلفنهای سانترال پاناسونیک از کنفرانسهای صوتی چند طرفه نیز پشتیبانی میکنند. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد به صورت همزمان با چند نفر از همکاران یا مشتریان، به صورت تلفنی صحبت کنند. امکان اتصال انواع هدست نیز یکی دیگر از ویژگیهای تلفن سانترال محسوب میشود. به این ترتیب، میتوانید همزمان با مکالمه تلفنی با مشتریان، به سایر کارهای مهم خود نیز رسیدگی کنید. علاوه بر این، دست و گوش شما هم در مکالمههای طولانی مدت، خسته نخواهد شد.
مزایای تلفن سانترال پاناسونیک
استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک، علاوه بر بهبود ارتباط با مشتریان، بازدهی کارمندان و بخشهای مختلف یک کسب و کار را هم افزایش میدهد. بدون تردید، دسترسی همزمان به تمام خطوط شهری از طریق یک دستگاه تلفن، مهمترین مزیت استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک محسوب میشود.
با استفاده از قابلیت انتقال تماس که در تلفنهای سانترال پاناسونیک تعبیه شده است، کیفیت پاسخگویی به مشتریان افزایش پیدا میکند. به این ترتیب، تنها با فشار دادن یک کلید (این کلید معمولا با نام FWD روی صفحه کلید تلفن سانترال مشخص است) و وارد کردن شماره داخلی یکی دیگر از بخشهای مجموعه، میتوانید تماس مشتری را به بخش مورد نظر، منتقل کنید.
یکی دیگر از مزایای تلفنهای سانترال، رایگان کردن تماسهای داخل مجموعه است. هر کارمند میتواند با وارد کردن شماره داخلی سایر بخشهای اداره، سازمان یا شرکت، به صورت کاملا رایگان با آنها به مکالمه بپردازد.
معرفی چند تلفن سانترال برجسته
تلفن سانترال KX-T7730
ویژگی های مهم
- برخورداری از 12 کلید شمارهگیر سریع
- قابلیت اتصال هدست
- برخورداری از کلیدهای مدیریت تماس
- بلندگوی شفاف و دو طرفه
تلفن سانترال KX-DT546
ویژگی های مهم
- دارای 24 کلید قابل برنامهریزی
- قابلیت پشتیبانی از هدستهای بیسیم EHS
- کیفیت صدای فوقالعاده و بلندگوی دیجیتال حرفهای
- نمایشگر نورانی و 6 سطری
تلفن تحت شبکه KX-UT136
ویژگی های مهم
- پشتیبانی از 4 اکانت SIP
- پشتیبانی از PoE
- دارای 24 عدد کلید قابل برنامهریزی
- کیفیت صدای HD
تلفن تحت شبکه KX-NT511
ویژگی های مهم
- دارای 3 عدد کلید قابل برنامهریزی
- دارای بلندگوی دیجیتال دوطرفه
- پشتیبانی از تکنولوژی PoE
- کیفیت صدای HD
معرفی دو مدل دستگاه سانترال
دستگاه سانترال پاناسونیک KX-TES824
ویژگی های مهم
- پشتیبانی از 3 خط شهری و 8 خط داخلی
- قابلیت ارتقا تا 8 خط شهری و 24 عدد داخلی
- دارای اپراتور گویا به صورت پیش فرض
- امکان فعالسازی کالر آیدی و درب باز کن
تلفن سانترال KX-DT546
ویژگی های مهم
- پشتیبانی کامل از پروتکل SIP
- قابلیت پشتیبانی از حداکثر 640 پورت خط شهری
- پشتیبانی از حداکثر 1120 داخلی
- پشتیبانی از حداکثر 128 داخلی VoIP
تلفنهای سانترال پاناسونیک چگونه به تجارت شما کمک میکنند؟
راهاندازی مرکز تلفن و استفاده از تلفنهای سانترال پاناسونیک، میتواند تجارت و کسب و کار شما را با تحول عظیمی مواجه کند. برای اثبات این ادعا، کافیست به این نکته توجه داشته باشید که ارتباطات تلفنی هدفمند و حرفهای با مشتریان، با میزان رضایت آنها از خدمات شما، رابطه مستقیم دارد. به میزانی که پاسخگویی به مشتری حرفهایتر و سریعتر باشد، احتمال موفقیت کسب و کار شما نیز بالاتر خواهد رفت. از طرفی دیگر و با رایگان شدن تماسهای داخلی، به میزان قابل توجهای در هزینههای جاری مجموعه، صرفه جویی خواهد شد.