تلفن سانترال
تلفن سانترال به صورت گسترده در مجموعههای کاری، ادارات و سازمانها مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه تلفن به گونهای طراحی شده است که میتواند ارتباطهای تلفنی بخشهای مختلف یک مجموعه را با مشتریان، به شکل قابل توجهای توسعه و بهبود ببخشد. از آنجایی که همچنان بخش عظیمی از فروش، پشتیبانی و ارتباط کسب و کارها با مشتریان خود از طریق تلفن انجام میشود، انتخاب یک تلفن سانترال مناسب از اهمیت بسیار زیادی برای مدیران برخوردار است.
تلفن سانترال را در کشورمان با نام پاناسونیک میشناسند. تلفنهای سانترال ساخت این شرکت مطرح و خوشنام، به واسطه قیمت مناسب، قابلیتها و امکانات فراوان، کاربری آسان و ماندگاری طولانی، سالهاست که به انتخاب اول مشتریان ایرانی تبدیل شدهاند.
اگر به دنبال خرید تلفن سانترال برای مجموعه کاری خود هستید، لازم است قبل از هر اقدامی، به صورت کامل با این دستگاهها آشنا شده و اطلاعات لازم را در ارتباط با آنها به دست بیاورید. با ما همراه باشید تا به بررسی ماهیت، کاربرد، ویژگیها و قابلیتهای تلفن سانترال پاناسونیک بپردازیم
گوشی دیجیتال پاناسونیک KX-DT543
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-DT546
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-T7630
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-T7633
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-T7636
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-DT346
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-DT343
تماس بگیریدگوشی دیجیتال پاناسونیک KX-DT333
تماس بگیریدتلفن سانترال چیست؟
- تلفنهای آنالوگ
- تلفنهای هیبرید
- تلفنهای دیجیتال
تلفن سانترال چگونه کار میکند؟
همانطور که میدانید تعداد خطوط شهری مجموعههای کاری محدود بوده و کفاف تمام کارمندان را نمیدهند. از این رو، مدیران این کسب و کارها با نصب و راهاندازی یک مرکز تلفن، تمام خطوط شهری را به صورت همزمان در اختیار همه کارمندان قرار میدهند. اما این کار بدون خرید و نصب تلفن سانترال که از جمله خدمات سانترال ارائه شده توسط مرکز سانترال ایران است، کاملا غیر ممکن است.
یک تلفن سانترال میتواند همه یا تعدادی از خطوط شهری (بر اساس صلاحدید مدیران) را در اختیار کارمندان قرار میدهد. به این ترتیب هر کارمند میتواند به تماسهای ورودی از کلیه خطها پاسخ دهد و با آزاد کردن آنها، به برقراری تماس نیز بپردازد.
بعد از راهاندازی مرکز تلفن، به هر کارمند یک خط داخلی اختصاص داده میشود. این داخلی به گونهای تعریف میشود که به تمام خطوط شهری دسترسی داشته باشد و از طریق کابل کشی، به تلفن سانترال وصل میشود.
مزایا و معایب سانترال !
تلفن سانترال قابلیتهایی را در اختیار کاربران قرار میدهد که تلفنهای معمولی، از آنها برخوردار نیستند. این تلفنها روی صفحه کلید خود، کلیدهایی دارند که به منظور تسهیل ارتباط با مشتریان و افراد تماس گیرنده، تعبیه شدهاند. از جمله این کلیدها میتوان به انتقال تماس، هولد یا نگهداری خط، DND یا مسدود کردن تماسهای ورودی، کلیدهای شمارهگیر سریع، CONF یا کنفرانس و … اشاره کرد.
در حقیقت مهمترین مزیت تلفن سانترال بهبود ارتباطهای تلفنی با مشتریان است. تلفن های مختلف البته مزایای مختلفی دارند. به طور مثال تلفن سانترال پاناسونیک مدل KX-T7730 که یک تلفن هیبریدی است با یک تلفن سانترال دیجیتال متفاوت است. اگر بخواهیم به یکی از معایب این تلفنها نیز اشاره کنیم، باید به سراغ قیمت نسبتا بالای آنها برویم. البته با توجه به امکاناتی که تلفنهای سانترال دارند، این موضوع نیز کاملا قابل توجیه است.
سایر مزیتهای تلفنهای سانترال عبارتند از:
- رایگان کردن تماسهای داخلی
- پشت خط ماندن مشتری در صورت مشغول بودن
- انتقال مشتریان به بخشهای مربوطه تنها با فشار دادن یک کلید
- برخورداری از منشی تلفنی اتوماتیک در صورت راهاندازی اپراتور گویا
مقایسه تلفن های سانترال و تلفن های معمولی !
تلفنهای معمولی که به آنها تلفن آنالوگ نیز گفته میشود به صورت مستقیم و از طریق کابل تلفن، به خط شهری وصل میشوند. این در حالیست که یک تلفن سانترال، ارتباط خود را با باکس سانترال برقرار کرده و تنظیمات خود را از این دستگاه دریافت میکند. این مورد را میتوان مهمترین تفاوت تلفن سانترال با تلفن معمولی دانست.
این دو دستگاه از لحاظ ظاهری هم تفاوتهایی با همدیگر دارند. همانطور که اشاره شد یک تلفن سانترال روی صفحه کلید خود دارای کلیدهایی برای کنترل و مدیریت بهتر تماس است. در حالی که تلفنهای آنالوگ تنها از کلیدهایی برخوردار است که برای برقراری تماس به آنها نیاز دارید.
به عنوان یک تفاوت مهم دیگر میتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که هر تلفن آنالوگ، تنها میتواند از یک خط آنالوگ پشتیبانی کند (البته ممکن است برخی از مدلها بتوانند بیش از یک خط را مدیریت کنند) اما تلفن سانترال به گونهای طراحی شده که میتواند با یک شماره داخلی، تعداد زیادی از خطوط شهری را پشتیبانی و مدیریت کند.
نقش تلفن های سانترال در جذب مشتری !
مشتریان معمولا جذب مجموعههایی میشوند که بهترین و سریعترین خدمات را به آنها ارائه دهند. تلفن سانترال با توجه به قابلیتهایی که دارد، به رضایت هرچه بیشتر مشتری از یک کسب و کار، کمک میکند. زمانی که در مجموعه کاری خود از تلفنهای سانترال استفاده کنید، مشتریها معمولا پشت خط نمیمانند و در کمترین زمان ممکن به اولین اپراتور آزاد وصل میشوند.
مشتریان معمولا با یک واحد خاص از اداره، سازمان یا شرکت شما کار دارند (واحد فروش، واحد پشتیبانی و …) گاهی اوقات ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا فرد تماس گیرنده بتواند بخش یا واحد مورد نظر خود را پیدا کند و این موضوع باعث نارضایتی او شود. تلفن سانترال این مشکل را کاملا حل خواهد کرد؛ زیرا هر کدام از کارمندان میتوانند تنها با فشردن یک کلید (انتقال تماس) مشتری را به واحد مورد نظرش منتقل کنند.
عوامل موثر در انتخاب تلفن سانترال مناسب ... !
بعد از بررسی جنبههای مختلف یک تلفن سانترال، اکنون زمان انتخاب رسیده است. به نظر شما چه عواملی در انتخاب بهترین و مناسبترین تلفن سانترال، موثر هستند؟ در ادامه به مهمترین مواردی خواهیم پرداخت که قبل از خرید یک تلفن سانترال، باید به آنها توجه کنید.
- قیمت تلفن سانترال
تلفنهای سانترال پاناسونیک در مدلهای مختلفی تولید و روانه بازار میشوند. هر کدام از این مدلها، بر اساس قابلیتها و امکاناتی که دارد، از قیمت متفاوتی نسبت به سایر محصولات برخوردار است. مدیران کسب و کار میتوانند بر اساس بودجهای که برای خرید تلفنهای مورد نیاز خود اختصاص دادهاند و قیمت سانترال پاناسونیک مناسبترین تلفنهای سانترال را انتخاب و خریداری کنند.
- قابلیتها و امکانات مورد نیاز
تلفنهای سانترال در سطوح مختلف از قبیل اپراتوری، کارمندی و مدیریتی طراحی شدهاند. یکی از مهمترین فاکتورها در زمینه انتخاب این محصولات، توجه به قابلیتهایی است که از آنها انتظار دارید. کارشناسان و مشاورین ما میتوانند در این زمینه به شما عزیزان کمک کرده و تمامی اطلاعات مورد نظر را در اختیارتان قرار دهند.
- باکس سانترال
تلفن سانترالی که قصد خرید آن را دارید باید با باکس سانترال شما سازگاری داشته باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. خوشبختانه در این زمینه نیز میتوانید روی راهنماییها و مشاورههای ما حساب کنید.
سوالات متداول
تلفن دیجیتال چه فرقی با تلفن هیبرید دارد؟
این دو تلفن از نظر ظاهری و عملکرد تفاوت زیادی ندارند. تلفن هیبرید از طریق دو رشته سیم (اولی برای دیتا و دومی برای صدا) به باکس سانترال وصل میشود. در حالی که تلفن دیجیتال دیتا و صدا را همزمان و در یک رشته سیم منتقل میکند.
چگونه به سابقه تماسها در تلفن سانترال دسترسی داشته باشیم؟
با یک بار فشار دادن کلید جهتنمای سمت چپ، وارد سابقه تماسهای ورودی خواهید شد. با دو بار فشار دادن این کلید نیز به قسمت تماسهای گرفته شده یا خروجی دسترسی خواهید داشت
چگونه در تلفن سانترال کنفرانس ایجاد کنیم؟
ابتدا یک خط شهری را آزاد کرده و شماره مورد نظرتان را بگیرید. بعد از زنگ خوردن، دکمه CONF را فشار دهید و اینبار یک خط دیگر را آزاد کنید و شماره دوم را وارد کنید. اکنون شما و دو شمارهای که با آنها تماس گرفتهاید، در یک کنفرانس صوتی حضور دارید.