مراحل نصب و راه اندازی سانترال

مرحله اول انتخاب مکان مناسب
انتخاب مکان نصب سانترال

مکان نصب باکس سانترال باید به گونه‌ای انتخاب شود که بهترین دسترسی و نزدیکی را به خطوط شهری مجموعه داشته باشد. این محل معمولا به دل‌خواه و تشخیص مدیران انتخاب می‌شود. بهتر است دستگاه سانترال را در موقعیتی نصب کنید که در دسترس همه کارمندان، قرار نداشته باشد.

مرحله دوم آماده سازی مکان نصب
آماده سازی مکان نصب سانترال

بعد از انتخاب محل مناسب، باید به فکر آماده سازی زیر ساخت‌های لازم، برای نصب دستگاه سانترال باشید. باکس سانترال باید در موقعیتی نصب شود که از ضربه، گرد و غبار و آب، در امان باشد. در صورت عدم رعایت این نکات و پیش‌نیازها، ممکن است در آینده با آسیب‌های فیزیکی و سخت افزاری دستگاه سانترال، مواجه شوید.

مرحله سوم نصب سخت افزار
نصب سخت افزاری دستگاه سانترال

در این مرحله باید خطوط شهری از طریق کابل کشی، وارد دستگاه سانترال شوند. در طرف مقابل هم، خروجی‌های سانترال که همان بوق‌هایی هستند که قرار است به داخلی‌ها اختصاص داده ‌شوند، آماده سازی شده و سیم‌کشی‌های لازم، برقرار می‌گردند. توجه داشته باشید که این مرحله، حتما باید توسط تکنسین‌های فنی و مجرب انجام شود.

مرحله چهارم پست مخابراتی
نصب پست مخابراتی

اتصال مستقیم یک داخلی به دستگاه سانترال از طریق سیم‌کشی، علاوه بر بهم ریختگی و بی‌نظمی، موجب فرسوده شدن زیر ساخت‌های کابل کشی مجموعه نیز خواهد شد. پست مخابراتی دستگاهی است که به عنوان رابط، بین سانترال و داخلی‌ها قرار می‌گیرد. به این ترتیب که از یک سمت بوق‌های باکس سانترال و از طرف دیگر، سیم‌ کشیده شده از هر پریز، وارد پست مخابراتی شده و در این دستگاه، به هم متصل می‌شوند. پست مخابراتی می‌تواند تغییرات احتمالی در مرکز تلفن شما (تغییر یک داخلی آنالوگ به دیجیتال و برعکس، اضافه کردن یک داخلی جدید و ...) را به راحتی امکان‌پذیر نماید.

مرحله پنجم برنامه ریزی دستگاه
برنامه‌ریزی دستگاه سانترال

بعد از آماده سازی سخت افزاری دستگاه سانترال (ورود خطوط شهری و برقراری ارتباط بین بوق و داخلی‌ها) نوبت به برنامه‌ریزی مرکز تلفن می‌رسد. در این مرحله، کلیه خطوط شهری، داخلی‌ها، اپراتور گویا، شیفت‌های شب و روز، دسترسی کارمندان به خطوط شهری و ... به صورت نرم افزاری تعریف می‌شوند. برای برنامه ریزی دستگاه سانترال، از دو روش اتصال تلفن مدیریتی یا نرم افزار مخصوص استفاده می‌شود. راه‌اندازی نرم افزاری مرکز تلفن پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی بوده و بهتر است توسط تکنسین‌های فنی و مجرب انجام شود.

مرحله پایانی تست پایانی
تست مرکز تلفن

در این مرحله تمامی قابلیت‌های دستگاه سانترال از قبیل فعال بودن خطوط شهری، بوق داشتن تمام داخلی‌ها، اپراتور گویا (در صورت فعال‌سازی) و ... توسط تکنسین تست می‌شوند. اگر تمام مراحل به درستی انجام شده باشند، مرکز تلفن شما آماده استفاده نهایی خواهد بود.

نصب انواع دستگاه سانترال

اگرچه دستگاه‌های سانترال در مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند؛ اما مراحل نصب آن‌ها، تا حدود زیادی شبیه به هم است. اولین قدم برای نصب تمام این دستگاه‌ها، انتخاب و آماده سازی مکان مناسب برای قرار گرفتن آن‌ها است. در این مرحله و بسته به مدل دستگاه سانترال، ممکن است تفاوت‌هایی در انتخاب محل نهایی، وجود داشته باشند. به عنوان مثال، معمولا سانترال KX-TES824 را روی دیوار قرار می‌دهند؛ در حالی که برای نصب باکس‌های سری NS از رک استفاده می‌کنند.

مراحل نصب سخت افزاری باکس‌های سانترال نیز تقریبا در تمام دستگاه‌ها، شبیه به هم است. اتصال خطوط شهری به سانترال، خروج بوق داخلی‌ها و ارتباط آن‌ها با هم در پست مخابراتی، کارهایی هستند که در تمام مراکز تلفن باید انجام شوند.

مهم‌ترین تفاوت نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های سانترال، در نحوه برنامه‌ریزی نرم افزاری آن‌ها است. برخی از دستگاه‌های سانترال، بهتر است از طریق تلفن مدیریتی برنامه‌ریزی شوند (سانترال‌های کم‌ظرفیت مانند TES824). دستگاه‌های سانترال پرظرفیت از قبیل سری TDA و TDE معمولا با اتصال به کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای مخصوص، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی می‌شوند. این در حالیست که سانترال‌های تحت شبکه را می‌توان از طریق ورود به وب سایت رسمی پاناسونیک (از طریق وارد کردن آدرس آی پی دستگاه در مرورگر اینترنت) برنامه‌ریزی کرد.

نمایندگی تعمیرات و خدمات سانترال

تعمیرات دستگاه سانترال و ارائه انواع خدمات مرکز تلفن پاناسونیک، یکی از تخصص‌های اصلی ما در شرکت ایده آل گستر محسوب می‌شود. بیش از دو دهه حضور در کنار مشتریان به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران، از ایده آل گستر یک نام معتبر و قابل اعتماد ساخته است. تعمیر و عیب یابی انواع دستگاه‌‌های سانترال پاناسونیک، تعمیرات انواع تلفن‌های سانترال، رفع ایرادات نرم افزاری مرکز تلفن، توسعه مرکز تلفن از طریق افزودن کارت‌های سانترال به باکس، فعال کردن قابلیت‌های مورد انتظار مدیران و … از جمله خدماتی هستند که ما در فروشگاه ایده آل گستر، به مشتریان عزیز خود عرضه می‌کنیم.

واحد تعمیرات ایده آل گستر با به کارگیری مهندسین مجرب و باتجربه، استفاده از تجهیزات روز دنیا و البته قطعات کاملا اورجینال پاناسونیک، بهترین انتخاب مدیران برای تعمیر و عیب‌یابی انواع دستگاه‌های سانترال Panasonic محسوب می‌شود. ما به خوبی با اهمیت یک مرکز تلفن برای مجموعه‌های کاری آگاه هستیم و از این رو، کلیه امور مربوط به تعمیرات دستگاه سانترال شما را در کمترین زمان و با بالاترین سرعت و کیفیت، انجام می‌دهیم.