سانترال | پاناسونیک

دستگاه سانترال یکی از ضرورت‌های بسیار مهم در مجموعه‌های کاری محسوب می‌شود. این دستگاه به مدیران کسب و کار کمک می‌کند تا با راه‌اندازی یک مرکز تلفن یک‌پارچه، ارتباطات تلفنی خود را با مشتریان بهبود ببخشند. سانترال را می‌توان قلب تپنده کسب و کارهای مختلف دانست که با ارائه انواع خدمات و قابلیت‌های مختلف، یک ارتباط منسجم، پایدار و باکیفیت را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. دستگاه‌های سانترال را در ایران با نام و برند پاناسونیک می‌شناسند. به عبارتی دیگر، همچنان انتخاب اول مدیران کسب و کار برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن، استفاده از دستگاه‌های سانترال است. قیمت مناسب، نصب و راه‌اندازی آسان، کاربری ساده، ماندگاری بالا و گستردگی قابلیت‌ها، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت سانترال پاناسونیک در ایران محسوب می‌شوند. در صورتی که قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن برای کسب و کار خود را دارید، قبل از هرچیز باید با سانترال‌های پاناسونیک، نحوه عملکرد و راه‌اندازی آن‌ها و هم‌چنین قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهند آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این دستگاه‌های محبوب و کاربردی بپردازیم

KX-DT546-01-x800

سانترال پاناسونیک

هر مجموعه کاری، تعدادی خط تلفن شهری در اختیار دارد که از آن‌ها برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کند. بدیهی است که این خطوط، برای استفاده تمام کارمندان کافی نیستند و از طرفی دیگر، اختصاص هر خط شهری به یک بخش یا کارمند، عملا غیر ممکن است. این‌جاست که دستگاه سانترال به کمک مدیران کسب و کار می‌آید.

به این ترتیب، باکس سانترال خط‌های شهری را می‌گیرد و آن‌ها را از طریق خطوط داخلی، بین کارمندان به اشتراک می‌گذارد. هر کارمند از یک تلفن سانترال و یک شماره داخلی منحصر به فرد برخوردار است و به این ترتیب، می‌تواند به تماس‌های تمام خط‌ها پاسخ داده و یا از طریق آن‌ها، اقدام به برقراری تماس نماید.

زمانی که یک مرکز تلفن راه‌اندازی می‌کنید، تمامی خطوط شهری مجموعه، وارد باکس سانترال می‌شوند. در ادامه، به هر کدام از کارمندان یک خط داخلی اختصاص داده خواهد شد که تمامی خطوط شهری را در اختیار او قرار می‌دهد. این خط داخلی وارد یک تلفن سانترال می‌شود و کارمند از این طریق، می‌تواند به کلیه خطوط شهری دسترسی داشته باشد.

البته امکاناتی که سانترال و مرکز تلفن پاناسونیک در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهند به همین‌جا ختم نمی‌شوند. راه‌اندازی اپراتور گویا، نظارت بهتر بر عملکرد کارمندان، کاهش هزینه‌ها با رایگان شدن تماس‌های داخلی، امکان گزارش‌گیری مداوم از نحوه پاسخ‌گویی کارمندان به تماس‌های تلفنی مشتریان و … از مهم‌ترین مزایایی هستند که با خرید سانترال و راه‌اندازی مرکز تلفن پاناسونیک، از آن‌ها برخوردار می‌شوید.

مزایای دستگاه های مختلف سانترال


مدیریت کامل تماس‌ها با استفاده از کدهای قابل برنامه‌ریزی


آسان‌تر شدن ارتباطات داخل مجموعه


راه‌اندازی اپراتور گویا


سفارشی کردن پیام خوش‌آمد گویی برای کسب و کار خود

انواع تجهیزات جانبی سانترال

خدمات ارائه شده توسط شرکت سانترال


ارائه گارانتی معتبر شرکتی 12 ماهه


راه‌اندازی سخت افزاری مرکز تلفن مجموعه‌های کاری


برنامه‌ریزی دستگاه سانترال به صورت نرم افزاری


ارائه انواع خدمات پس از فروش از قبیل تعمیرات تخصصی


ارائه مشاوره‌های پیش از خرید به مشتریان

درباره ی سانترال پاناسونیک

دستگاه یا باکس سانترال یکی از تجهیزات مخابراتی شرکت پاناسونیک است که برای استفاده در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ و کوچک، طراحی و روانه بازار شده است. این دستگاه‌ها در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. اما قبل از آن، باید بدانیم که مهم‌ترین کاربرد یک باکس سانترال چیست؟

هر مجموعه کاری، تعدادی خط تلفن شهری در اختیار دارد که از آن‌ها برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کند. بدیهی است که این خطوط، برای استفاده تمام کارمندان کافی نیستند و از طرفی دیگر، اختصاص هر خط شهری به یک بخش یا کارمند، عملا غیر ممکن است. این‌جاست که دستگاه سانترال به کمک مدیران کسب و کار می‌آید. زمانی که یک مرکز تلفن راه‌اندازی می‌کنید، تمامی خطوط شهری مجموعه، وارد باکس سانترال می‌شوند. در ادامه، به هر کدام از کارمندان یک خط داخلی اختصاص داده خواهد شد که تمامی خطوط شهری را در اختیار او قرار می‌دهد. این خط داخلی وارد یک تلفن سانترال می‌شود و کارمند از این طریق، می‌تواند به کلیه خطوط شهری دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، باکس سانترال خط‌های شهری را می‌گیرد و آن‌ها را از طریق خطوط داخلی، بین کارمندان به اشتراک می‌گذارد. هر کارمند از یک تلفن سانترال و یک شماره داخلی منحصر به فرد برخوردار است و به این ترتیب، می‌تواند به تماس‌های تمام خط‌ها پاسخ داده و یا از طریق آن‌ها، اقدام به برقراری تماس نماید. البته امکاناتی که سانترال و مرکز تلفن پاناسونیک در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهند به همین‌جا ختم نمی‌شوند. راه‌اندازی اپراتور گویا، نظارت بهتر بر عملکرد کارمندان، کاهش هزینه‌ها با رایگان شدن تماس‌های داخلی، امکان گزارش‌گیری مداوم از نحوه پاسخ‌گویی کارمندان به تماس‌های تلفنی مشتریان و … از مهم‌ترین مزایایی هستند که با خرید سانترال و راه‌اندازی مرکز تلفن پاناسونیک، از آن‌ها برخوردار می‌شوید.

تازه های وبلاگ سانترال ایران

سانترال

انواع مدل‌های سانترال پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک را از دو جنبه می‌توان تقسیم‌بندی کرد:

  • از نظر عملکرد
  • از نظر ظرفیت

باکس‌های سانترال پاناسونیک به لحاظ عملکرد، به دو دسته سانترال‌های آنالوگ و تحت شبکه تقسیم‌بندی می‌شوند. برای درک بهتر این موضوع، ابتدا باید با ماهیت خطوط تلفن آنالوگ و تحت شبکه یا IP بیشتر آشنا شویم:

خطوط تلفن آنالوگ همان خط‌های سنتی مخابرات هستند که صدا را به صورت سیگنال‌های آنالوگ و از طریق کابل‌های مخابرات منتقل می‌کنند. عملکرد کلی یک سانترال آنالوگ نیز بر پایه این خطوط استوار است. در یک مرکز تلفن آنالوگ، ارتباط خطوط شهری و داخلی‌ها با دستگاه سانترال، از طریق کابل‌کشی برقرار می‌شود.

مراکز تلفن تحت شبکه یا نرم افزاری، ارتباطات خود را از طریق کابل‌های شبکه یا IP برقرار می‌کنند. این مراکز با سانترال‌های تحت شبکه و بر اساس تکنولوژی VoIP راه‌اندازی می‌شوند و در آن‌ها، خبری از کابل‌کشی‌های مخابرات نیست. برای استفاده از مرکز تلفن تحت شبکه، نیاز به خطوط جدید مخابرات (سیپ ترانک) یا گیت وی (Gateway) برای تبدیل خطوط آنالوگ به تحت شبکه دارید.


نحوه راه‌اندازی سانترال پاناسونیک

سانترال‌های پاناسونیک قبل از هرچیز باید به صورت سخت افزاری و در یک موقعیت مناسب از مجموعه، نصب شوند. پس از آن، نوبت کابل‌کشی‌های لازم و ورود خطوط شهری به این باکس‌ خواهد رسید. در مرحله بعد، کلیه داخلی‌ها از میز کارمندان تا دستگاه مرکزی کابل‌کشی شده و همه‌چیز آماده راه‌اندازی نرم افزاری خواهد رسید.

راه‌اندازی نرم افزاری یک دستگاه سانترال، مهم‌ترین مرحله برای استفاده از یک مرکز تلفن یک‌پارچه است. تمامی قابلیت‌ها، خطوط شهری، خط‌های داخلی، دسترسی‌های مختلف، تعریف شیفت‌های کاری و … در این قسمت انجام می‌شوند. به صورت کلی یک دستگاه سانترال را به دو صورت می‌توان برنامه‌ریزی کرد:

  • با استفاده از تلفن سانترال مدیریتی
  • از طریق کامپیوتر و نرم افزار مخصوص

برای برنامه‌ریزی یک دستگاه سانترال با استفاده از تلفن، به یک تلفن مدیریتی (برای سانترال‌های کم‌ظرفیت، تلفن هایبرید مدیریتی مانند KX-T7730 و برای سانترال‌های پرظرفیت، تلفن دیجیتال مدیریتی مانند KX-DT453) نیاز دارید. در این روش، دستگاه تلفن به باکس سانترال وصل شده و کلیه کدهای برنامه‌ریزی از طریق صفحه کلید تلفن، تعریف می‌شوند. سانترال‌های کم‌ظرفیت را معمولا به این طریق برنامه‌ریزی می‌کنند.


نکته: کدهای برنامه‌ریزی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، اعداد سه رقمی (از 000 تا 999) هستند که هر کدام از آن‌ها، یک قابلیت ویژه را برای مرکز تلفن شما، فعال می‌کند.

در روش دوم (برنامه ریزی از طریق کامپیوتر) باکس سانترال به وسیله کابل USB (سانترال‌های آنالوگ) یا کابل LAN (سانترال‌های تحت شبکه) به یک کامپیوتر یا لپ تاپ وصل می‌شود. سپس با استفاده از نرم افزار مخصوص که توسط شرکت پاناسونیک طراحی شده است، تمامی قابلیت‌های مرکز تلفن برای باکس سانترال، تعریف می‌شوند. دستگاه‌های سانترال پرظرفیت را معمولا از این طریق برنامه‌ریزی می‌کنند.


عوامل موثر در انتخاب دستگاه سانترال

مهم‌ترین عاملی که باید در انتخاب دستگاه سانترال مدنظر داشته باشید، توجه به ظرفیت کسب و کار و تعداد کارمندانی است که در اختیار دارید. انتخاب یک سانترال با ظرفیت کم‌تر یا بیشتر از نیاز، می‌تواند منجر به تحمیل هزینه‌های اضافی بر کسب و کار شما شود.

خطوط تلفنی که در اختیار دارید نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که در زمان انتخاب و خرید یک دستگاه سانترال پاناسونیک، حتما باید به آن توجه کنید. علاوه بر این، قابلیت‌ها و امکاناتی که از یک مرکز تلفن انتظار دارید نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب نهایی شما خواهند بود .

توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی در زمینه انتخاب و خرید دستگاه سانترال و راه‌اندازی مرکز تلفن، با مشاورین و کارشناسان فروش فروشگاه ایده آل گستر مشورت نمایید. ما ضمن ارائه تمامی اطلاعات مورد نیاز و شنیدن انتظارات و ظرفیت کسب و کار شما، در نهایت بهترین و مناسب‌ترین مدل از دستگاه‌های سانترال پاناسونیک را به شما پیشنهاد خواهیم داد.