KX-NS500 یک سانترال هایبرید

KX-NS500 یک سانترال هایبرید با قابلیت‌های IP است که توسط شرکت پاناسونیک، طراحی و روانه بازار شده است. این محصول مخابراتی، برای راه‌اندازی مرکز تلفن در مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط، یک انتخاب عالی و قدرتمند محسوب می‌شود. این سانترال یک‌پارچه، می‌تواند به صورت هم‌زمان، داخلی‌های آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه را در اختیار کاربران قرار دهد. به عبارتی دیگر، با راه اندازی مرکز تلفن NS500 پاناسونیک، می‌توانید از انواع تلفن‌های سانترال آنالوگ، هایبرید، دیجیتال و آی پی در مجموعه کاری خود، استفاده نمایید.

درباره kx-ns500

سانترال NS500 به صورت پیش‌‌فرض یک مرکز تلفن آنالوگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه در ظرفیت اولیه خود، از 6 خط شهری و 18 داخلی ( 16 عدد آنالوگ و 2 عدد دیجیتال) پشتیبانی می‌کند. البته مدیران کسب و کار می‌توانند با خرید و نصب کارت‌های سانترال مخصوص (که در ادامه به صورت مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت) ظرفیت NS500 را تا 64 داخلی آنالوگ، 128 داخلی دیجیتال و 128 داخلی سیپ افزایش دهند.

علاوه بر این، ظرفیت خطوط شهری آنالوگ این سانترال نیز تا 48 عدد، قابل افزایش است. با توجه به تحت شبکه بودن سانترال KX-NS500 و در صورت تمایل، می‌توانید با خرید لایسنس‌های مربوطه، خطوط سیپ ترانک را نیز در مرکز تلفن خود، راه‌اندازی نمایید. به طور کلی NS500  برای مجموعه‌هایی با حداکثر 250 کارمند، یک انتخاب مقرون به صرفه، قابل اعتماد و حرفه‌ای محسوب می‌شود. این سانترال قابلیت توسعه نیز دارد و در صورت افزایش کارمندان در آینده، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

برای رسیدن به بیشترین ظرفیت مرکز تلفن NS500 نیاز به خریداری و نصب شلف توسعه KX-NS520 دارید. این شلف به تنهایی کاربرد ندارد و تنها در کنار سانترال مرکزی KX-NS500 قابل استفاده است. مدیران کسب و کار می‌توانند با خرید و نصب کارت KX-NS5130 از 3 عدد شلف NS520 در مرکز تلفن خود، برخوردار شوند.

ظرفیت خطوط داخلی و شهری در سانترال KX-NS500

سانترال KX-NS500 یک دستگاه ترکیبی و هوشمند است که دست مدیران را با استفاده از داخلی‌های مختلف، کاملا باز می‌گذارد. برای کارمندانی که نیاز چندانی به امکانات حرفه‌ای مرکز تلفن ندارند، خطوط داخلی آنالوگ کاملا جوابگو خواهند بود. به این ترتیب، می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد برای خرید تلفن‌ سانترال پاناسونیک، از تلفن‌های معمولی (که در منازل از آن‌ها استفاده می‌شود) نیز در محیط کار خود استفاده کنید.

از kx-ns500 بیشتر بدانید

سانترال NS500 و هر کدام از شلف‌های توسه NS520 به صورت پیش‌فرض از 16 عدد داخلی آنالوگ برخوردار هستند. به این ترتیب و در صورتی که از 3 شلف 520 استفاده کنید، می‌توانید 64 داخلی آنالوگ را در مجموعه کاری خود فعال نمایید. به عبارتی دیگر، 64 کارمند شما می‌توانند از تلفن معمولی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنند.
تلفن‌های آنالوگ در مقایسه با مدل‌های دیگر سانترال (هایبرید، دیجیتال و تحت شبکه) از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار هستند. البته در طرف مقابل، این تلفن‌ها امکانات و قابلیت‌های محدودتری هم دارند. به این منظور، می‌توانید انواع تلفن‌های رومیزی و بیسیم پاناسونیک را به خروجی‌های آنالوگ سانترال KX-NS500 متصل کرده و آن‌ها را در اختیار کارشناسان و کارمندان ساده (که نیاز به ویژگی‌های پیشرفته مرکز تلفن ندارند) قرار دهید.

سانترال KX-NS500 برای کارمندان حرفه‌ای و مدیران، داخلی‌های دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای استفاده از این داخلی‌ها، نیاز به خرید و راه‌‌اندازی تلفن‌هاس سانترال دیجیتال پاناسونیک دارید. این دستگاه‌ها از امکاناتی مانند انتقال و هولد تماس، کلیدهای قابل برنامه‌ریزی یا شماره‌گیر سریع، قابلیت کنفرانس، قابلیت Page کردن و … برخوردار هستند. توجه داشته باشید که تلفن‌های آنالوگ، هیچ کدام از ویژگی‌های ذکر شده را در اختیار کارمندان قرار نمی‌دهند.

NS500 به صورت پیش‌فرض از 2 عدد داخلی دیجیتال برخوردار است که با استفاده از قابلیت DXDP می‌توان روی هر داخلی دیجیتال، از دو عدد تلفن سانترال دیجیتال استفاده کرد. به عبارتی دیگر، این سانترال در ظرفیت اولیه خود، از 4 داخلی دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از طرفی دیگر، روی سانترال KX-NS500 و هر کدام از شلف‌های NS520 یک کارت دیجیتال با پشتیبانی از 16 داخلی دیجیتال، قابلیت نصب دارد. در نتیجه می‌توانید از 64 عدد داخلی دیجیتال ( با پشتیبانی از DXDP) در مرکز تلفن خود استفاده کنید. به بیانی دیگر، برای 128 از کارمندان خود، می‌توانید از تلفن‌های سانترال دیجیتال استفاده کنید.

تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک نسبت به تلفن‌های آنالوگ، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. دلیل این موضوع نیز کاملا مشخص است: این دستگاه‌ها قابلیت‌هایی را در اختیار کارمندان قرار می‌دهند که مدل‌های آنالوگ، از آن‌ها برخوردار نیستند

بهترین تلفن‌های سانترال دیجیتال

تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک مدل KX-DT346

تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک مدل KX-DT636

تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک مدل KX-DT546

تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک مدل KX-DT543

تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک مدل KX-DT343

در صورتی که 128 داخلی دیجیتال را روی مرکز تلفن NS500 فعال کرده باشید، می‌توانید حداکثر 96 داخلی سیپ یا تحت شبکه نیز در اختیار داشته باشید. اگر به 128 داخلی سیپ نیاز دارید، باید یک عدد از کارت‌های دیجیتال را کم کرده و به جای آن، از 4 عدد کارت DLC16 استفاده کنید. در واقع، شما به صورت همزمان، اجازه نصب 7 کارت دیجیتال و تحت شبکه را دارید. (سه کارت دیجیتال و 4 کارت DLC16 یا 4 عدد کارت دیجیتال و 3 عدد کارت DLC16) برای استفاده از داخلی‌های تحت شبکه، نیاز به خرید و راه‌اندازی تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک دارید. این تلفن‌ها از نظر ظاهری، شباهت زیادی به مدل‌های دیجیتال دارند؛ اما عملکرد و قابلیت‌های آن‌ها، کاملا متفاوت است. یک تلفن IP از طریق کابل LAN به باکس سانترال KX-NS500 وصل می‌شود و صدا را از طریق اینترنت و با استفاده از تکنولوژی VoIP انتقال می‌دهد. کیفیت صدای HD یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تلفن تحت شبکه پاناسونیک محسوب می‌شود. تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. مدل‌های سری UT از تکنولوژی SIP پشتیبانی می‌کنند؛ در نتیجه می‌توان از آن‌ها در مراکز تلفن غیر از پاناسونیک نیز استفاده کرد. این در حالیست که محصولات سری NT از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند و تنها در مراکز تلفن پاناسونیک، قابل استفاده هستند. همان‌طور که گفته شد، سانترال KX-NS500 به صورت پیش‌فرض از 6 خط شهری آنالوگ پشتیبانی می‌کند. برای افزایش ظرفیت این دستگاه، می‌توان یک کارت شهری با ظرفیت 6 خط دیگر نیز به آن اضافه کرد. از طرفی دیگر، هر کدام از شلف‌های توسعه KX-NS520 هم از دو عدد کارت خط شهری پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، ظرفیت خطوط شهری مرکز تلفن NS500 در بالاترین حالت خود، به 48 خط شهری آنالوگ خواهد رسید.

راهنمای کاربر

برنامه‌ریزی سانترال پاناسونیک KX-NS500

برنامه‌ریزی نرم افزاری، یکی از مهم‌ترین مراحل در نصب سانترال و راه اندازی KX-NS500 به شمار می‌رود. در این مرحله باید تمام داخلی‌ها، خطوط شهری، قابلیت‌های مختلف و … برای دستگاه سانترال تعریف شوند تا کارمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. برنامه‌ریزی سانترال‌های پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی بوده و نیازمند دانش و تجربه کافی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم این کار را به تکنسین‌های فنی ما واگذار نمایید.
برای برنامه‌ریزی سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک از جمله NS500 نیازی به هیچ برنامه جانبی ندارید. به این منظور، تنها کافیست آدرس IP دستگاه خود را در یکی از مرورگرهای اینترنت وارد نمایید تا به صورت مستقیم وارد وب سایت رسمی شرکت Panasonic شوید. در این صفحه و در رابط کاربری این وب سایت، می‌توانید تمامی قابلیت‌های مورد نیاز برای مرکز تلفن خود را فعال کنید.

اختصاص نام و شماره به هر کدام از داخلی‌ها، تعیین دسترسی داخلی‌ها به خطوط شهری، تنظیم تاریخ و زمان، فعال کردن کالر آیدی و درب باز کن در صورت نیاز، تعریف اپراتور گویا در صورت نیاز، تعیین شیفت‌های کاری شب و روز و … از جمله مواردی هستند که باید در مرحله برنامه‌ریزی سانترال پاناسونیک KX-NS500 به آن‌ها بپردازید.

خرید و نصب دستگاه سانترال KX-NS500

در صورتی که یک کسب و کار کوچک یا متوسط دارید و به دنبال بهبود ارتباطات تلفن خود با مشتریان هستید، ما به شما خرید و نصب دستگاه سانترال KX-NS500 را پیشنهاد می‌دهیم. هم‌اکنون می‌توانید این دستگاه مخابراتی را به صورت کاملا اورجینال و همراه با ضمانت‌نامه معتبر و 12 ماهه، از فروشگاه ما خریداری نمایید.

شرکت سانترال

پشتیبانی ما

تکنسین‌های فنی و مجرب سانترال در تمامی مراحل نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن KX-NS500 در کنار مشتریان عزیز، حضور خواهند داشت. خدماتی که در ارتباط با راه‌اندازی این سانترال، از شرکت سانترال دریافت خواهید کرد، شامل موارد زیر می‌شوند:

اپراتور گویا در سانترال KX-NS500

اپراتور گویا یا منشی تلفنی اتوماتیک، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که مدیران کسب و کار، از یک مرکز تلفن پاناسونیک انتظار دارند. حتما برای شما نیز پیش آمده که در زمان تماس با یک اداره، سازمان یا شرکت تجاری، با یک پیغام ضبط شده مواجه شده باشید. این پیغام در واقع همان اپراتور گویا است که به صورت اتوماتیک برای مشتریان پخش می‌شود و بخش‌های مختلف یک مجموعه کاری را به آن‌ها معرفی می‌کند.

اپراتور گویا باعث می‌شود هیچ تماسی را حتی در صورت مشغول بودن تمام خطوط و کارمندان، از دست ندهید. زیرا به این ترتیب، مشتری می‌تواند منتظر بماند تا اولین اپراتور آزاد شده و بلافاصله به آن وصل شود. علاوه بر این، اپراتور گویا از هدر رفتن وقت و سردرگم شدن مشتریان نیز جلوگیری می‌کند؛ زیرا شماره داخلی هر کدام از بخش‌های مجموعه توسط این قابلیت برای آن‌ها خوانده شده و مشتری می‌تواند با فشار دادن داخلی گفته شده، به بخش مورد نظر خود وصل شود.

پیغام اپراتور گویا می‌تواند به صورت همزمان برای تعداد مشخصی از افراد تماس گیرنده پخش شود. این موضوع به ظرفیت دستگاه سانترال شما بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است در یک مرکز تلفن، اپراتور گویا برای 16 تماس هم‌زمان فعال شود و در یک مدل دیگر، 20 تماس در یک لحظه بتوانند به این اپراتور وصل شوند. این موضوع، به تعداد کانال‌های دیزا (DISA) در یک دستگاه سانترال بستگی دارد.

دستگاه سانترال KX-NS500 به صورت پیش‌فرض از قابلیت‌های لازم برای راه‌اندازی اپراتور گویا برخوردار است. این دستگاه در ظرفیت اولیه خود از دو کانال DISA برخوردار است. در نتیجه می‌توانید اپراتور گویا را برای 2 تماس هم‌زمان فعال کنید. در صورتی که ظرفیت تماس‌های ورودی شما زیاد باشد، به کانال‌های دیزای بیشتری نیاز خواهید داشت. به این منظور، باید با نصب کارت‌های DSP ظرفیت کانال‌های DISA را تا حداکثر 32 عدد افزایش دهید. برای این‌کار، باید از کارت سانترال KX-NS5110 استفاده کنید.

NS500 امکان ضبط امکان ضبط مکالمات و پیغام‌های تمام کانال‌های DISA را نیز در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهد. برای این کار، باید ابتدا یک سیستم صندوق صوتی را در مرکز تلفن خود، راه‌اندازی کنید. به این ترتیب، امکان ضبط حداکثر 400 ساعت از مکالمات اپراتور گویا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این سانترال برای ضبط پیغام اپراتور گویا، دو راه‌ را پیش روی شما قرار می‌دهد: راه حل اول استفاده از یکی از سوکت‌های کارت خط شهری است. به این ترتیب، می‌توانید پیغام ضبط شده خود را از طریق این سوکت، در سانترال KX-NS500 آپلود کنید. البته با توجه به گران بودن خط شهری، ما استفاده از روش دوم را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

در روش دوم، می‌توانید فایل صوتی ضبط شده خود را به صورت مستقیم، در حافظه دستگاه KX-NS500 آپلود کنید. تکنسین‌های فنی سانترال بر اساس صلاحدید و نظر شما، پیغام اپراتور گویا را به یکی از دو روش گفته شده، برای منشی تلفنی اتوماتیک مرکز تلفن شما فعال خواهند کرد.

استفاده از تلفن‌های همراه و کامپیوتر در مرکز تلفن KX-NS500

یکی از قابلیت‌های جذاب مراکز تلفن تحت شبکه، امکان استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند یا کامپیوتر برای پاسخ‌گویی به تماس‌ها و برقراری تماس از طریق خطوط شهری است. به این ترتیب و با نصب برنامه‌های مخصوص، می‌توانید از دستگاه هوشمند خود، دقیقا مانند یک تلفن تحت شبکه استفاده کنید. این قابلیت به موقعیت مکانی مجموعه کاری شما محدود نمی‌شود. کارمندان در هر مکانی که امکان استفاده از اینترنت را داشته باشند، می‌توانند از طریق گوشی موبایل یا رایانه، به خطوط شهری مجموعه دسترسی پیدا کنند.

از آ‌ن‌جایی که سانترال KX-NS500 از تمام قابلیت‌های یک مرکز تلفن تحت شبکه پشتیبانی می‌کند، این قابلیت مفید و کاربردی را نیز در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد. البته برای فعال کردن آن، نیاز به خرید و نصب کارت DSP و انجام تنظیمات ویژه دارید. در این زمینه هم می‌توانید روی تخصص تکنسین‌های فنی سانترال حساب کنید و همه چیز را به آن‌ها واگذار نمایید.

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک که از پروتکل SIP پشتیبانی کنند، می‌توانند با هم‌دیگر لینک شوند. سانترال NS500 نیز با توجه به پشتیبانی کامل از این پروتکل، امکان لینک شدن با مراکز تلفن‌هایی از قبیل KX-NS1000 را در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید تمامی مراکز تلفن شعبه‌های مختلف کسب و کار خود را از طریق یک سانترال مرکزی، کنترل و مدیریت نمایید.

بدانیم

راه‌اندازی یک مرکز تلفن پاناسونیک، می‌توانید تجارت و کسب و کار شما را بهبود قابل ملاحظه‌ای رو به رو کند. سانترال KX-NS500 یک گزینه ایده آل برای شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود. این سیستم یک‌پارچه، هوشمند و چند منظوره، می‌تواند علاوه بر مدیریت خطوط شهری، داخلی‌های متنوعی را نیز در اختیار شما قرار دهد.

در صورتی که قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن پاناسونیک یا تغییر آن را دارید، حتما دستگاه سانترال KX-NS500 را در صدر فهرست انتخاب‌های خود قرار دهید. کارشناسان فروش ما در سانترال نیز همواره آماده ارائه اطلاعات تخصصی و راهنمایی‌های لازم به شما عزیزان خواهند بود.