سانترال

ویژگی های سانترال تحت شبکه

سانترال های تحت شبکه

سانترال دستگاهی مخابراتی است که خطوط تلفن شهری را مدیریت می کند و با تشکیل سیستم تلفن داخلی می تواند خطوط را بین تلفن پرسنل توزیع کند. همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد سانترال پاناسونیک به دو نوع کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم می شوند که نوع اول مناسب برای شرکت های کوچک و متوسط است و نوع دوم برای شرکت های بزرگ متناسب است.

نوع دیگری از دستگاه های سانترال وجود دارد که IP هستند و سیستم آن ها مبتنی بر شبکه است. از بین دستگاه های سانترال پاناسونیک، سری TDE که شامل مدل های TDE100، TDE200 و TDE600 است و سری NS که شامل NS300، NS500، NS700 و NS1000 است، تحت شبکه هستند. البته می توان دستگاه های سری TDA را با تعویض MPR اصلی، به دستگاه های سری TDE تبدیل کرد، البته باید توجه داشت که قیمت تعویض این قطعه بالا است و تقریبا به صرفه نیست. توجه داشته باشید که برای هر گونه ستفاده از قابلیت های تحت شبکه ابتدا باید بر روی دستگاه کارت DSP قرار داد. بعد از نصب این کارت می توانید از لایسنس های مربوط به ویژگی های IP بهره ببرید.

ویژگی های سانترال تحت شبکه

قابلیت های VOIP دستگاه های تحت شبکه به دو بخش VOIP GATEWAY و VOIP EXTANTION تقسیم می شوند. VOIP GATEWAY برای لینک کردن 2 یا چند مرکز تحت شبکه و برای استفاده از خطوط SIP TRUNK استفاده می شود. VOIP EXTANTION برای مکان هایی که کابل کشی تلفنی ندارند و می خواهند از بستر شبکه استفاده کنند استفاده می شود. اگر از گوشی های برند پاناسونیک بر روی دستگاه خود استفاده کنید که به آن IP PHONE گفته می شود باید لایسنس IP EXTANTION تهیه کنید و اگر می خواهید از تلفن های سایر برند ها استفاده کنید( SIP PHONE) باید از لایسنس SIP EXTANTION استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *